Weer eens wat nieuwe foto's

• nikonsjoerd

WAT ZEG JE? IETS HARDER GRAAG… VERSTA D'R NIKS VAN!

• nikonsjoerd

Schokkerig filmpje… zo, nieuwe discussie beginnen? ;)

• Rudo

nikonsjoerd Schreef:

——————————————————-

>zo, nieuwe discussie beginnen? ;)

Ik ben er klaar voor hoor! Het was immers een saaie dag vandaag hier…… :)

• De Klik

Heb je alle foto's van Tamar bekeken?

Daar zitten dus ook dit soort platen tussen, van bijvoorbeeld militairen e.d.

Het verschil met de laatste foto's die ze liet zien is dat de afstand groter wordt en de “afschermig” anders wordt zodra het om religieuze taferelen gaat. Daarbij vind ik het dus geweldig dat de sfeer juist zo geschapen wordt. Tijdens dit soort rituelen keert men meestal in zichzelf en is de persoon even afgeschermd.

Dat laat ze nou juist zo mooi zien.

• Antony

Beste Klik,

En nu graag ook zo'n deskundig commentaar op de religieuze ingetogenheid van een stel citroenen en het afgeschermende karakter daarvan.

Antony

(de onwetende en drammende portretfotograaf)

• De Klik

Heb ik ergens gezegd dat citroenen afgeschermd waren?

Hebben citroenen oogjes waar jij contact mee kunt maken?

De citroenen zijn onderdeel van het verhaal.

Meer niet

• Joop

De foto's zijn niet meer dan kiekjes.

Dat ze afstand neemt van haar onderwerp is mooi. Maar de personen zijn van achter gefotografeerd en of te donker.

Zoals foto 1 die had ik toch echt mooi van voren genomen om de uitdrukking van die man te laten zien dat zou de foto veel meer kracht geven. Het is nu een kiekje, een niets zeggende foto.

Dat heeft ze bij foto 3 geprobeerd maar is veel te donker. Je zou haast zeggen een Nikon moet beter kunnen dan dit? Misschien komt het wel dat ze de witbalans op zonnig had staan. Maar als ik zie dat de Histogram een complete piek links heeft dan weet je dat je foto te donker is. Hat ze kunnen zien op haat schermpje van de camera en als nog kunnen aanpassen. Zo vallen all details weg, Jammer.

Ook de laatste foto had ik van voren genomen on de gezichtsuitdrukking te laten zien. Dat had de foto veel meer kracht gegeven nu is het niet meer dan een snapshot een kiekje.

Voor de volgende keer speel met de instellingen en bekijk je histogram. Zorg dat deze zoveel mogelijk in het midden is en zo hoog mogelijk.

• De Klik

Zie titel bericht.

En nu hou ik er over op.

• Antony

Nog niet opgemerkt is Tamars werkwijze van het bewust ongevraagd fotograferen van mensen bij een religieuze beleving en deze foto's zonder toestemming te publiceren op het internet. Daarmee wordt op brute wijze de privicy en intimiteit van deze mensen geschonden.

• De Klik

Ga wat zinnigs doen Antony

Je draaft nu wel heel erg kinderachtig door.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.