Weer eens wat nieuwe foto's

• De Klik

Je kunt echt niet lezen.

Maar ik hou hier mee op zoals ik al zei. Dit is werkelijk totaal zinloos.

Of jij krijgt de berichtjes in een totaal andere volgorde, dat kan ook.

• Rudo

ja prima… hou het er maar op dat het aan iemand anders ligt… maar ik kan ook de tijd achter de berichtjes lezen…..

02-10-2009

Is dat "meneer …loof…..hutjesssss….

Sorry.

Strak weer Tamar.

Je hebt nog wat meer camera beheersing nodig maar je hebt oog voor beeld.

12-10-2009 10.15 uur

Ik ben het in het geheel niet met Dennis eens.

Ik vind juist haar manier van fotograferen waarbij ze altijd afstand neemt, er is geen contact met de fotograaf, heel erg boeiend.

Er wordt hier geregistreerd zonder invloed. Dat vind ik mooi.

Technisch kan er nog van alles verbeterd worden, dat klopt.

Maar het oog voor beeld is er.

Dat is een talent wat velen missen.

12-10-2009 13.55 uur

Jij moet fijn in een studio portretjes gaan maken.

Je snapt er werkelijk helemaal niks van.

12-10-2009 14:30

Vijandig?

Gewoon mijn mening over zijn hopeloze commentaar wat werkelijk nergens op slaat.

Waarom slaat het nergens op?

Omdat hij oeverloos dramt over portret fotografie wat dit NIET is.

Dit is fotojournalistiek. Registreren van een gebeurtenis zonder deel te worden van die gebeurtenis.

Dat had ik al gezegd.

Als iemand dan toch op dat onderwerp gaat drammen over zaken die er niets mee te maken hebben, noem ik dat dus onzin.

Dan heb je er volgens mij geen verstand van. En dat is dan niet vijandig, maar mijn mening.

Lange teentjes zijn voor mij dan niet belangrijk.

Alle overige berichten zijn later. De overeenkomst tussen de berichten is het registreren van een gebeurtenis. Maar de essentie van vierde bericht (14:30 uur) is dat het volgens jou geen portret fotografie is en volgens Antony wel! Dat lees ik er uit.

Dan is mijn vraag, wat voegt bericht 3 van 13:55 toe, zeker als je inhoudelijk nog meer te melden hebt namelijk over wat voor soort fotografie het volgens jou gaat.

• De Klik

Oke Rudo, als je zoveel moeite doet zal ik nog 1 keer reageren dan.

De kritiek van Dennis was een opsomming van technische zaken en dat hij meer contact wou zien. ( tussen fotograaf en onderwerp)

Antony reageert op een manier wij bij hij zegt dat hij dat dus ook vindt en doet er nog een schepje bovenop.

Ik reageer met de mening dat ik het totaal niet eens ben met de kritiek omdat dit geen portretjes zijn maar iets geheel anders, namelijk een registratie met afstand. Tamar legt een gebeurtenis vast zonder daar als fotograaf ook maar de minste invloed op te hebben. Dat is dus juist het doel van dit SOORT fotografie!

Welk gedeelte heb je nou niet begrepen dan?

• Rudo

De Klik Schreef:

——————————————————-

> Oke Rudo, als je zoveel moeite doet zal ik nog 1

> keer reageren dan.

>

> De kritiek van Dennis was een opsomming van

> technische zaken en dat hij meer contact wou zien.

> ( tussen fotograaf en onderwerp)

>

> Antony reageert op een manier wij bij hij zegt dat

> hij dat dus ook vindt en doet er nog een schepje

> bovenop.

>

> Ik reageer met de mening dat ik het totaal niet

> eens ben met de kritiek omdat dit geen portretjes

> zijn maar iets geheel anders, namelijk een

> registratie met afstand. Tamar legt een

> gebeurtenis vast zonder daar als fotograaf ook

> maar de minste invloed op te hebben. Dat is dus

> juist het doel van dit SOORT fotografie!

Maar met deze inhoud op Antony zijn feedback reageer je pas zo als ik vraag waarom je zo vijandelijk doet…. in eerste instantie reageer je toch op Antony dat hij fijn studio portretjes moet maken en dat hij er niets van begrijpt…????

>

> Welk gedeelte heb je nou niet begrepen dan?

Ik heb het prima begrepen, maar waarom moet eerst de vraag gesteld worden waarom je vijandelijk doet voordat jij je mening nader toelicht? Dat is wat ik aan je vraag, niets minder en niets meer….

Ik weet dat die vraag verder niets toevoegt aan fotografie, maar ik zat lekker dit topic te lezen en zag mensen met voor en tegens, en opeens kwam daar die opmerking dat Antony er niets van begrijpt terwijl in mijn ogen Antony onderbouwend iets aan het toevoegen was.

Dus niet om ruzie te maken, maar ik begreep het niet waarom je zo op Antony reageerde zoals je deed terwijl je inhoudelijk nog zaken had toe te voegen (namelijk over wat voor soort fotografie het volgens jou is). Nog steeds bergijp ik niet waarom eerst die vraag gesteld moet worden. Jouw bevindingen over de foto's en het soort fotografie begrijp ik heel goed en ben het gedeeltelijk met je eens ben, maar dat is mijn mening.

Groetjes van Rudo

• Tamar

Tov, heren, het was weer een boeiende discussie.

Nogmaals waardeer ik alle vormen van kritiek (mits niet op de man gespeeld), anders zette ik het niet op de site. Ik leer telkens weer bij, en zodra de situatie het toelaat heb ik al een hele mooie cursus flitsen op het oog, en nog wat andere dingen die me kunnen helpen om een betere controle over mijn camera te hebben.

Ergens deze week wil ik weer naar Jerusalem, daar gaan ze de laatste tijd fel met elkaar op de vuist, dat moet toch mooie dingen opleveren? Dus de sportschoenen aan, flesje water in de tas en fotograferen maar!

Ik zal de resultaten weer online zetten,

tot die tijd,

Hartelijke groeten!

• De Klik

Nee Rudo

Mijn reactie die begint met…….. “ik ben het geheel niet met Dennis eens” was een reactie op Antony.

Het is een kwestie van lijntjes volgen.

Die openingszin stond er omdat Antony schreef dat hij “het met Dennis eens is” ( of misschien nu wel was)

Lezen is blijkbaar een kunst.

( of je wilt het gewoon negatief zien)

• Rudo

Voor diegenen die het interessert:

Inmiddels hebben we onze discussie via de privé sectie voort gezet en we komen er niet uit…. maar dat maakt verder niet uit!

Ik heb ook met Klik afgesproken dat ik het soort opmerkingen dat ik plaatste waarin ik hem vijandelijk betitel, in het vervolg eerst prive doe om op die manier bevuiling van het forum te voorkomen….

Voor het bevuilen van het forum, mijn excuses!

Groetjes van Rudo

• De Klik

Doe alsjeblieft geen gekke dingen!!!!!!!!!

Wees akelig voorzichtig ( moedertje) en ga geen dingen vast leggen omdat iemand hier roept dat je niet het maximale er uit haalt.

Denk aan jezelf.

( en aan je gezin)

• Dennis

:D

Wat een discussie is het geworden zeg. Vind dat dat best mag.

Alleen heb je te maken met smaken/opvattingen van de fotografie en als die eenmaal zo verschillend zijn, zal je

het nooit met elkaar eens worden.

Om mijn kijk even te verduidelijken: Youtube

Een filmpje van een straatfotograaf, die dicht bij de mensen komt, maar toch onzichtbaar blijft. Beetje hetzelfde idee als

de manier van fotograferen als Tamar, maar met een betere connectie tussen persoon en camera, zonder besef van de camera.

Enne, nu niet weer de hele discussie opnieuw beginnen hè (:P)

• Tamar

De Klik Schreef:

——————————————————-

> Doe alsjeblieft geen gekke dingen!!!!!!!!!

> Wees akelig voorzichtig ( moedertje) en ga geen

> dingen vast leggen omdat iemand hier roept dat je

> niet het maximale er uit haalt.

>

> Denk aan jezelf.

> ( en aan je gezin)

Eh, dat staat al een hele tijd op mijn lijstje. Ik ben wel goed maar niet gek :) Onderdeel van de kick is dat ja natuurlijk wel telkens je grenzen opzoekt, en dat doe ik vooral voor mezelf. Van molens en bomen zou ik persoonlijk echt gillend gek worden, iedereen zijn ding he?

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.