Weer eens wat nieuwe foto's

• Rudo

De Klik Schreef:

——————————————————-

> "Ik ben het in het geheel niet met Dennis eens.

> Ik vind juist haar manier van fotograferen waarbij

> ze altijd afstand neemt, er is geen contact met de

> fotograaf, heel erg boeiend.

> Er wordt hier geregistreerd zonder invloed. Dat

> vind ik mooi.

> Technisch kan er nog van alles verbeterd worden,

> dat klopt.

> Maar het oog voor beeld is er.

> Dat is een talent wat velen missen."

Tweede bericht

>Waarom slaat het nergens op?

>Omdat hij oeverloos dramt over portret fotografie wat dit NIET is.

>Dit is fotojournalistiek. Registreren van een gebeurtenis zonder deel te worden van die gebeurtenis.

>Dat had ik al gezegd."

>Als iemand dan toch op dat onderwerp gaat drammen over zaken die er niets mee te maken hebben, noem ik dat dus onzin.

>Dan heb je er volgens mij geen verstand van. En dat is dan niet vijandig, maar mijn mening.

>Lange teentjes zijn voor mij dan niet belangrijk.

De twee berichten dan maar onder elkaar gezet.

Nogmaals in het eerste bericht gaat het over de foto, in het tweede bericht reageer je op Antony zijn statement nadat ik had gevraagd waarom zo vijandelijk!

Ik ben geen ruzie aan het zoeken hoor, ik leg je uit dat je in het antwoord op Antony in mijn ogen agressief reageert, en hem geen uitleg geeft waarom je het niet met hem eens bent…. Antony ziet het als portret fotografie, jij niet……..

Groetjes van Rudo

• De Klik

Omdat het dat niet is Rudo.

Het is geen portret fotografie.

Het is wat het is.

Antony wil er iets anders van maken.

Zo kun je op alles kritiek geven. In ieder geval mist hij dus geheel de essentie van wat het is. En daarmee is de kritiek dus onzin.

Maar even on-topic Rudo. Wat vindt jij er van?

Of kom je hier alleen om mij tegen te spreken?

• Rudo

Ik zal het je wat duidelijker maken… ik zie Antony gefundeerd kritiek geven op een aantal foto's en jij kimt dan hiermee:

http://fotografie.startpagina.nl/prikbord/9926046/9985194/re-weer-eens-wat-nieuwe-fotos#msg-9985194

Om eerlijk te zijn, snap ik er dan ook niets van, niet om ruzie te maken maar omdat ik geen benul heb waar jij dan op doelt en nogmaals ik vond het vijandig overkomen. Als ik dit dan meld, geef je wel uitleg met een geheel andere inhoud dan je eerste bericht dat je het oneens bent met Dennis.

Of lees ik het nou niet goed?

Groetjes van Rudo

• De Klik

Je leest he inderdaad niet goed.

Als ik “ja”zou zeggen leg jij dat tegen beter weten in uit als “nee”

Weet je wat Rudo, reageer gewoon niet op mij. Niemand zit te wachten op jouw ruziezoekerij en slechte leeswerk.

Ik heb uitgelegd waarom ik de reactie van Dennis en Antony niet juist vind.

Als jij een foto van een boom hier plaatst ga ik ook niet zeggen dat het een slechte foto is omdat je de wielen van de auto niet ziet.

• Rudo

De Klik Schreef:

——————————————————-

> Omdat het dat niet is Rudo.

> Het is geen portret fotografie.

> Het is wat het is.

> Antony wil er iets anders van maken.

> Zo kun je op alles kritiek geven. In ieder geval

> mist hij dus geheel de essentie van wat het is.

> En daarmee is de kritiek dus onzin.

En de statement die ik wilde maken: Waarom reageer je dan niet met die inhoud inplaats van: “jij snapt er werkelijk helemaal niets van” ?

> Maar even on-topic Rudo. Wat vindt jij er van?

Wat ik er van vind is niet ter sprake, immers ben ik laatst nog uitgemaakt voor een wannabe, dus waarom zou mijn kritiek dan inhoudelijk iets toevoegen.

Maar goed, omdat je aandringt. Ik kijk altijd naar de foto's van Tamar, en ik ben het met jou eens dat de foto's niet geposeerd zijn en dat spreekt mij aan. Echter vind ik het verhaal van Antony ook begrijpelijk omdat ik wel wat spanning mis in de foto's en die kan vergroot worden als er meer emotie te lezen valt van de gezichten, en daar heb je dus meer “oog” voor nodig op de foto. Ik begrijp dat voor Tamar dit heel moeilijk is, en dat is dan wel weer benoemenswaardig wat ze neer zit, echter maakt dat niet de foto, dat maakt een verhaal.

> Of kom je hier alleen om mij tegen te spreken?

Je mag wensen dat je zo belangrijk bent! :)

• Rudo

De Klik Schreef:

——————————————————-

> Weet je wat Rudo, reageer gewoon niet op mij.

> Niemand zit te wachten op jouw ruziezoekerij en

> slechte leeswerk.

Het is een openbaar forum, dus ik mag regaern op jou wanneer ik dat wil, als jij dat vervelend vind, is dat jammer…..

> Ik heb uitgelegd waarom ik de reactie van Dennis

> en Antony niet juist vind.

Wederom ga ik het nog een keer uitleggen, je geeft twee verschillende verklaringen, de één is op foto niveau, de ander is op context niveau, maar die ander pas nadat ik vroeg waarom zo vijandelijk! Je zou een man zijn als je je fouten eens toegaf

> Als jij een foto van een boom hier plaatst ga ik

> ook niet zeggen dat het een slechte foto is omdat

> je de wielen van de auto niet ziet.

Mag jij zeggen hoor, want ik weet dan wie het zegt :D

Overigens, vond Antony blijkbaar ook dat je vijandig reageert, immers hij schrijft dat.

• De Klik

Je bent een zo traag ven begrip dat ik werkelijk hier van mijn stoel donder als jouw reactie lees.

Weet je wat…. ik hou er mee op in dit draadje.

Tamar maakt haar beelden die ik mooi vind.

Kritiek op haar werk is prima, ik heb zo hier en daar ook wel wat te zeuren, maar iemands werk afbranden omdat hij iets heel anders wil zien is geen kritiek maar gezeik.

Je gaat tegen Gregoir toch ook niet zeggen dat hij de verkeerde molen heeft gefotografeerd en dat je daarom zijn werk slecht vind?

Wat een gezwam.

• Rudo

Misschien begrijp ik het wel niet omdat jij het niet uitlegt……

Dat probeer ik jou uit te leggen, maar jij blijft maar ontkennen en het niet inzien, dus wie is er nou traag van begrip….?????

Misschien is dat wel een verkeerde: Het is GEEN begrip!

• De Klik

Schiet mij maar lek.

“niet uitlegt”

(:P)

• Rudo

Ja… pas nadat ik vraag waarom je zo vijandelijk doet…… daarna geef je een volledig maar ook echt volledig andere uitleg op Antony zijn feedback geeft dan dat je geeft op Dennis zijn feedback…..

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.