graag jullie mening

• Jan

Het is een overbelichte en erg harde flitsfoto. Als je zonder studioflitsers een mooie zachte kinderfoto wil maken zou ik uitgaan van gewoon daglicht, de zon schuin rel.hoog achter het model en dan heel licht inflitsen met de systeemflitser op de camera. Daarna mooi soft afwerken in bijv. Photoshop. Zo heb ik bijv. al veel bruidsparen op lokatie vastgelegd.

• ad

Beste Iris,

Ik begrijp wat jij wil. Je maakt een foto en deze blijkt voor jou verschikkelijk mooi uit te vallen. Begrijpelijk, maar is dat wel zo? Ik heb het zelfde. Ik heb altijd mijn camera bij me, zo wie zo voor mijn werk om opnames te make van projecten maar soms zie je een moment en denk je YES ! die heb ik. Fotografie is niets meer dan het talent om te zien. Mijn zwager koopt de duurste camera's en zijn foto's zijn niet om aan te zien. Ik vindt het altijd weer leuk om met een eenvoudige camera zo mooi mogelijke foto's te maken. Genoeg over mezelf. Jouw foto vindt ik voortreffelijk. Niet echt geposeerd volgens mij maar een momentopname. Ik heb de meningen van de andere beoordelaars dan ook niet gelezen want dit zou mij kunnen beinvloeden.Ik weet ook (nog) niet welke camera je hebt. Je had mischien een iets donkere achtergrond kunnen nemen maar dan verdwijnt mischien ook het engelachtige in deze opname. In zwart/wit lijkt me dit ook een hele mooie opname waard. Complimenten.

• foto-iris

Beste Ad,

Bedankt voor je compliment. Ik heb een Nikon D70s en ben diverse standen aan het uitproberen. Ik wil proberen om een foto te maken die (in mijn ogen) perfect is, zonder dat ik heb moeten corrigeren op de computer. Dus ik oefen/pruts en knutsel nog even door!

Groet Iris

• De Klik

Dan kom je al een aardig stuk in de richting.

Ik weet niet of de overbelichting een onderdeel van het plan was.

Maar ik vond het geen slechte foto.

Het was misschien een beetje te veel, maar de sfeer van de foto was best goed.

Blijf oefenen!