Goedenavond allemaal,
Ik zou graag jullie mening willen hebben over deze foto. Positieve en negatieve kritiek, tips, info enz. Alles is welkom! Ben benieuwd hoe andere mensen naar deze foto kijken.
Groet Iris
Een lief gezicht, scherpte goed op de ogen.
Ik vind de uitsnijding niet mooi, het gezicht staat te veel naar rechts (iets meer centreren) en mist te veel van de bovenkant van het hoofd. Dat is natuurlijk persoonlijk.
De huid lijkt overbelicht, waardoor ze erg bleek lijkt. De flits heeft veel contouren weggehaald van het gezicht. Ook zie je dat de haren onderbroken worden door de witte achtergrond, dat komt ook door overbelichting.
Ik zie dat je een sluitertijd van 1/8 gebruikt hebt. Welke lens heb je gebruikt?
Groetjes van Rudo
- zelfverzekerd lekkerbekkie
- gedurfde plaatsing zo aan de zijkant
- ik zie graag (een minieme) doortekening op de witte plekken van wangen, voorhoofd
- ik heb wat moeite met de uitsnijding, je zou eens kunnen proberen nog meer weg te snijden of je laat het gezicht vollediger, dus met het haar op de foto. Kwestie van uitproberen.
Maar ondanks de kritieken is dit een lief portret voor in het familiealbum.
Hallo, bedankt voor jullie mening.
Ik heb express het gezicht aan 1 kant gedaan, dat vind ik zelf persoonlijk wat mooier. Maar ik had dan haar volle gezicht moeten nemen. Dat klopt, dus misschien de volgende keer beter opletten op de uitsnijding.
Ik ben ook aan het uitproberen met de standen op mijn camera en deze had ik express overbelicht. Wilde kijken wat het effect was. Maar de volgende keer kijken of ik een andere stand kan proberen waardoor de overbelichting wat minder is.
Ik heb geen andere lens gebruikt, gewoon de lens die op mijn nikon D70s zit.
irisbos Schreef:
——————————————————-
> Hallo, bedankt voor jullie mening.
>
> Ik heb express het gezicht aan 1 kant gedaan, dat
> vind ik zelf persoonlijk wat mooier. Maar ik had
> dan haar volle gezicht moeten nemen. Dat klopt,
> dus misschien de volgende keer beter opletten op
> de uitsnijding.
Uitsnijding is natuurlijk erg persoonlijk, maar je bent ook soms afhankelijk van de omgeving….. (zoals storende objecten op de achtergrond)
> Ik ben ook aan het uitproberen met de standen op
> mijn camera en deze had ik express overbelicht.
> Wilde kijken wat het effect was. Maar de volgende
> keer kijken of ik een andere stand kan proberen
> waardoor de overbelichting wat minder is.
Het was je bedoeling om te overbelichten, dus dat was je gelukt….
> Ik heb geen andere lens gebruikt, gewoon de lens
> die op mijn nikon D70s zit.
En welke lens zit er dan gewoonlijk op je D70?
Groetjes van Rudo
Dank je wel Rudo. Het is zeker mijn dochtertje en ze kan goed stilzitten. Ze vind het ook geweldig als ik foto's van haar maak. Klein modelletje in spe?
Als ik dus een statief zou gebruiken, wordt de foto dan nog scherper? Ik wist niet dat het zo moeilijk was om een goede foto te maken in deze stand. Misschien wel als je bewegende objecten zou fotograferen en het is een geluk dat ze zo stil wilt blijven zitten.
Ik ben natuurlijk maar een amateur, dus als je hoort dat je een mooie foto heb gemaakt is dat altijd leuk:D
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?