Wat een gezeur.
Maar anyhow.
Wie is er nu blij met een 7d?
Het is geen FullFrame dus gewoon een 1.6 crop chip met 18 milkoen megapearl.
Als je de meeste testen er op na leest was de 50D met 15 miljoen pikeltjes al te veel voor zo een kleine oppervlakte.
De scherpte winst ten opzichte van 12 miljoen was nihil. Het scheidend vermogen van de meeste Canon lenzen is gewoonweg niet toereikend voor zo een kleine chip met zo'n enorme resolutie.
Waarschijnlijk de reden dat Nikon met zijn D300s op 12 MP blijft.
Toen ik zag staan een 7D dacht Heee, een betaalbare Fullframe maar ik was snel een illusie armer. Het is gewoon een 1.6 chipje waar ik helemaal niet op zit te wachten. Filmen is wel leuk natuurlijk maar dat heeft een 500d'tje al dus ze hadden gewoon de 50D moeten updaten in mijn optiek. (50d MKII of 60D ofzo in dezelfde prijsklasse).
Maar dat Nikon Canon geneuzel wordt ik zo beu. Nee Nikon is beter , Neeheee Canon is veel leuker.
Pfffffffffff, lijkt wel een kindersite.
En dat van die 5D MKII met zijn trage autofocus. Heb je er zelf echt meegewerkt?
Of heb je het alleen maar gelezen?
Als het laatste is moet je niet zeuren. Heb de camera vaker geleend het het AF is gewoon goed.
Niet mega snel maar dan moet je een 1D serie kopen. 10 jaar geleden had iedereen matig autofocus vergeleken met nu en toen waren we lyrisch hoe snel het was.
Kortom, stoppen met zeuren en laten we eens wat serieus bespreken.
Over draadloze flitssystemen van Pocketwizard voor je Canon flitser.
Of ander Strobisten spul.
Profoto, Bowens flitser.
Wat kun je nu met de videofuncties op Dslr camera's ik zeg geweldig veel (mooier dan de meeste goede videocam's)
Etc.
Gr.
Mark