Canon 7D

• Joop

Nee hoor Jeroen is vertrokken om mensen zoals jij die geen fatsoenlijk antwoord ergens op geven of denkt alle wijsheid in pacht te hebben.

Maar waar is Canon nu dan met hun goede lenzen voor de gewone consument voor een betaalbaar bedrag? Nergens ja nu zijn er twee lensje gekomen waar je wat aan hebt.

Tuurlijk allemaal bullshit en ik zit maar te lullen.

Canon is eindelijk wakker geworden en luisterd naar zijn gewone klanten en niet alleen naar de Pro's.

En de 1D mark III die met veel tam tam is aangekondigd is het niet. Je het is de sumsum voor de gevorderede fotograaf. Die kwijlen erom. Je kon ze goedkoop via Canon Outlet kopen voor 1700 euro. Dat zegt mij genoeg. En waarom stappen veel persburo's over op Nikon?? Dat Canon zo goed is?

Tuurlijk lossen ze de problemen op. Maar het AF probleem is nog nooit helemaal opgelost geweest.

Maar DeKlik klikerdeklikklikerdeklikklikerdeklikklikerdeklikklikerdeklikklikerdeklikklikerdeklikklikerdeklikklikerdeklik maar een eind op weg.

Ajuuuuu dan maar.

• Rudo

Zoals ik in mijn vorige bericht al schreef: Je hebt helemaal gelijk, en als je weer wat zegt heb je weer gelijk…….

• Rudo

Inderdaad joop,

Laat die klik maar opklikken, want ik klik er helemaal geklikt van, wat een geklik zeg die klikker :D

• Remco Jan

Is de 7D slechter dan de 5DII? Die is nl. nog steeds boven de 2000 euro volgens de Tweakers pricewatch. Als die beter is lijkt 1700 euro een koopje.

• Joop

Nee absoluut niet. De twee zijn ook abslouut niet elkaar te vergelijken.

De 5D is full frame (evengroot als het oude negatief) en de 7D is een cropcamera. Bij een cropsensor kunnen er meer sensoren uit een waffel gehaald worden en dus goedkoper. Daarin tegen heeft de 7D veel nieuwe technieken aan boord. Dat doet de prijs weer stijgen.

Het is alleen even afwachten wat ruis op hoge ISO doet.

• Remco Jan

Ik was er eerlijk gezegd van uitgegaan dat gezien de prijs (een D700 is maar 125 euro duurder), het aantal megapixels en het typenummer dat het een fullframe camera betrof.

Maar 18MP op een kleine sensor? Ik dacht dat de megapixelrace toch wel afgelopen was.

• Joop

Wat ik ervan weet en begrepen heb heeft deze sensor een ander opbouw en is de pixeldichtheid net zoals de 5D. Het is dus geen vervolg ontwerp van de sensor in de 50D. De sensor schijnt ook meer gevoeliger voor licht zijn geworden.

De 1D is ook geen Full Frame maar crop 1,3 maar de 1Ds is wel weer Full Frame.

• Votovilozoov

Ik zou bij de reviews ook zeker eens goed naar de testopnamen kijken….

De ruisonderdrukking zal stevig zijn, ook bij lagere ISO's en dat is een factor die een steeds grotere rol gaat spelen.

• Flip

Tsjonge jonge . . . . . “gezellig” prikbord hier.

• Remco Jan

Ik zag ergens een plaatje waaruit bleek dat er boven ieder pixel een soort van lichttrechtertje is gemaakt, zodat je licht vangt op het hele oppervlak van de sensor en niet alleen op de pixeltjes. Op de pixel zelf valt dan meer licht, dus minder ruis. Als je het zo opschrijft klinkt het in ieder geval logisch….