Canon 7D

• klaasx

Voor wie zijn vakantiegeld nog niet uitgegeven heeft: Canon heeft een nieuwe digi-reflex geintroduceerd. Helaas geen instap full frame.

De Canon 7D:

18 miljoen pixels

1,6 crop factor

video

8 fps

Voor alle wetenswardigheden:

www.dpreview.com

• Joop

18 MP APS–C CMOS Sensor

8 fps image capture (tu)

Dual “DIGIC 4” processors (tu)

19-point cross-type AF system including Spot AF (tu)

iFCL metering system with 63-zone Dual-layer Sensor (tu)

100% Viewfinder with 1.0x magnification and built in LCD overlay (tu)

Integrated Speedlite Transmitter (tu)

Enhanced “EOS Movie”

Custom Controls

Redesigned body

Lees meer hier;

Canon 7D eigenschappen

Uitgebreide eigenschappen en onhands test op DPreview

En de advies prijs 1738 euro. Maar die zal wel snel zakken denk ik naar 1300 toto 1500 euro.

En 3 nieuwe objectieven.

18-85 mm en de18-135 mm objectieven eigenschappen

Nieuwe Macro obkjectief met Hybride IS

• klaasx

Verschil met de 5d2 is wel klein.

• Joop

Nee daar zit echt een wereld van een verschil tussen.

Heel groot verschil. AF systeem van de 5D is oud en niet snel. Heeft geen ingebouwde aansturing voor exteren speedlite flitser. Is niet goed (beperkt) water en stof dicht. Veel minder AF punten en je kunt er veel minder instellen.

Canon 7D Nieuwe AF systeem uitleg

HD Video Uitleg

Je moet de 7D zien als een mini 1D mark 3. Een snelle sportcamera maar nu in een handzamere verpakking. Heel veel Pro's zaten hierop te wachten voor hun was de 5D niet snel genoeg en de 50D was niet een Pro camera.

Ik was bezig met de aanschaf van een 5D maar ik weet wel zeker dat het nu een 7D word. Ik verwacht ooit nog de komende jaren een 3D die komt tussen de 5D en de 1D.

En een illussie dat alle camera's Full Frame worden, daar kunnen we denk ik nog jaren op wachten.

• Kanonvilozoov

Eindelijk weer een interessante camera van Canon, helaas een paar jaar te laat.

Helaas ook wat te duur…., mijn 30D+20D moet het voorlopig blijven doen

Op fullframe zit ik ook bepaald niet te wachten.

• De Klik

Filmpjes maken.

Ik hoef 'm niet.

• charles

ziet er zeer goed uit , maar wat een hoge prijs 1740 euro.

zelfs als hij over een paar mnd. een paar honderd euro zakt ben ik benieuwd of het grote verschil tussen de 7d en de 50d rechtvaardigd

• Joop

Je hoeft er niet mee te filmen het kan.

• Joop

Advies prijs Canon is dit. Ik denk dat deze zo'n 200 to 400 euro naar beneden gaat de komenden maanden.

Leg je verhaal eens uit. Waarom zou dat niet gerechtvaardigd zijn.

Laat ik het zo eens zeggen ze hebben eindelijk eens naar hun klanten geluisterd. Wat de klanten wilden en niet wat Canon denkt wat goed is voor hun klanten.

• Rudo

De camera ziet er goed uit, een snelle camera die goed gebruikt kan worden voor het snelle werk.

Ook de nieuwe EF-s lensen lijken mij lensen die de cocurrentie aankunnen…. misschien een beetje duur (vooralsnog)

Als de EF-S 18-135 een half jaar geleden te koop was geweest, had ik waarschijnlijk bij Canon gebleven. Inmiddels heb ik de overstap naar Nikon gemaakt.

Groetjes van Rudo