welke lens bij de Sony SLT-A33

• JeroenW

Je hebt je om laten praten, :)

Sport heeft niet alleen met snelle series te maken, net zoveel met een snel focusende lens en met je eigen reactie vermogen. Panorama's maak je met elke camera en een simpel stukje gratis software.

Body+kitlens+flitser is de meer veelzijdige combinatie. Een lensbereik kiezen als je nog geen ervaring hebt vind ik een beetje onzin. Die tamron is prima, zeker voor die prijs maar 17-50 moet je maar liggen.

• Jet

Heb je de camera bekeken Sipke?

Jij gaat er in je reactie nu vanuit dat er geen occulair op zit en je alleen afhankelijk bent van de lcd. Als ik zo de afbeelding van de camera zelf bekijk zit er wel degelijk eentje op waar je doorheen kan kijken…

http://a.img-dpreview.com/news/1008/sony/slt/SLT-A55V_SAM1855_tilt_lcd_4-001.jpg

• Jet

A55- 10bps - 725 euro

A33- 7bps - 600 euro.

Eos 60D - 5,3 bps - 860 euro

Eos 7D - 8 bps - 1210 euro

Nikon D90 4 bps - 600 euro

Nikon D700 - 5 bps - 1750 euro

Je hebt gelijk Jeroen dat er een snelle focus lens bij hoort.. maar die kan je kopen en dan heb je toch echt die mogelijkheden in de body zitten samen met nog meer dingen. Of je die dan gebruikt of niet.

Als je al een Minoltalens hebt, je neemt mee dat je inbody stabilisatie hebt en dus lenzen kan kopen zonder stabilisatie dus goedkoper dan lijkt het me een weloverwogen keuze ipv dat hij zich om heeft laten praten.

• JeroenW

BPS is de volgende “maak indruk op je vrienden” feature lijkt het wel.

Om jouw eigen woorden te gebruiken. >:D<

• Rudo

Over het feit dat je geen gestabilliseerde lenzen hoeft te kopen en dus goedkoper uit bent…. tja,als Sony er ook nog stabillisatie in moet bouwen dan had de lenzen nog duurder geweest, maar Sony lenzen zijn zeker niet goedkoper dan vergelijkbare lenzen van Canon en Nikon……

En dan kan je leuk 10 foto's per seconde schieten, maar vaak gaat het om die ene foto die precies juist is getimed…… ik heb bijna nooit op mijn D300S de optie aan dat ik 8 frames per seconde schiet, en toch de foto krijg die ik wil….. dus het gaat vaak om de timing. Als je niet kunt timen, dan is een optie van 10 frames per seconde een handig optie, dat soort opties zijn er dan ook vaak op gezet om eventueel nog aan te leren vaardigheden te vervangen.

Hoe focust die Sony trouwens als je die optie aan hebt. Doet ie tussen de shots door opnieuw focussen of blijft de focus zoals die was bij de eerste afdruk? Bij de Camera's die jij noemt focussen ze allemaal tussen ieder shot, is dat bij de Sony ook zo?

Groetjes van Rudo

• nieuwe hobby

Als ik goed geïnformeerd ben dan kan mede door de Translucent Mirror Technology de Sony A33/A55 constant de AF gebruiken. Hij kan doorlopend scherp blijven stellen omdat de spiegel niet om hoeft te klappen. Hierdoor kan hij dit ook blijven doen als je hem als videocamera zou willen gebruiken.

Verder ter info ik heb inderdaad ook heel lang over de Canon 60D zitten denken, maar het budget gat van 300 euro is mij net te veel.

• Jet

Je zet de camera dan op Continue Focus en dan jawel.. stelt hij continue scherp.

even een stukje review erbij:

High-resolution live image preview with rapid, accurate phase detection autofocus is thus available at all times – either via the angle-adjustable 7.5cm (3”) LCD or precision Tru-Finder (electronic viewfinder). This also ensures that even moving objects stay in sharp focus at all times, whether you’re shooting Full HD video or stills.

Full-resolution shooting at up to 10fps with precise AF tracking

Ground-breaking Translucent Mirror Technology allows high-speed shooting with the α55 at up to 10fps (α33: 7fps) in Continuous Priority AE mode. This represents the world’s fastest burst continuous AF shooting performance of any interchangeable lens camera with an APS-C size sensor.

A newly developed 15-point phase-detection autofocus system assures rapid, accurate AF tracking, keeping even moving subjects in sharp focus during continuous shooting. This enables the α55 and α33 to capture split-second action or fleeting nuances of expression with portrait subjects.

Het volledige review: http://www.dpreview.com/news/1008/10082421sonyslta55a33.asp

Ik gebruik bij alle actiefoto's en meer deze instelling. Voetbal, mijn rennende honden, vogels in vlucht…. Als ik de macrolens er op heb en die staat op manueel focus dan beweeg ik me heel marginaal naar het onderwerp toe - want de dof is wat kritisch met de macro (en ik ben wat kippig, vergeet vaak het statief, schiet graag het hele beperkte dof). Door die vele beelden per seconde heb je met die paar mm die ik naar voren beweeg altijd het insect juist met de scherpte op de juiste plek. Uhm.. hoeveel voorbeelden wil je waarin dit super handig is.

Dan kan je timing nog zo goed zijn.. met 10 beelden per seconde heb je toch echt meer slagingskans dan met 5 lijkt me.

Een discussie over lenzen is er al geweest. Ik ben super tevreden over de Sigma 70-200 2.8 die ik heb. Heeft me rond de 650 euro gekost. Daar hoef ik geen Sony lens voor te hebben. Zou ik echter een Canon of een Nikon camera hebben had deze lens met stabilisatie ruim het dubbele gekost.

Mijn reactie was in eerste instantie op Jeroen die zegt dat “nieuwe hobby” zich om heeft laten praten.. Hij geeft aan dat snelheid belangrijk voor hem is en dat hij een Minolta lens heeft, vandaar dat ik het een weloverwogen keuze van hem/haar vind.

• Jet

De specificaties van de A55… die maken echt wel indruk.. :)

Helaas.. moet ik gelijk toegeven dat mijn vrienden.. of FF fotograferen of nog meer bps kunnen schieten.. Maar die geven er ook veeeeel meer geld aan uit.. :D

• sipke

Als jouw 70-200 mm deze lens is Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Sony dan is de canon of Nikom uitvoering niet 2 x zo duur maar 100 E goedkoper

• Jet

Lezen is een kunst.. en zal daarom mezelf even quoten…

Zou ik echter een Canon of een Nikon camera hebben had deze lens met stabilisatie ruim het dubbele gekost.

Met stabilisatie.. is hij van een hele andere prijs.

http://www.kamera-express.nl/Objectieven-en-lenzen/Sigma_objectieven/Zoomlenzen_t_m_300mm/Sigma_70-200mm_Ca_F_2_8_APO_EX_DG_OS_HSM_FLD_stabilizer_Canon_EF_EF-S_met_3jaar_garantie_Nederlands.htm

Waar is deze lens te koop voor 529 euro voor Canon of Nikon?

Of.. misschien moet Cameranu van een partijtje Canon en Nikon vattingen af nu hij er in stabilisatie versie is en de ongestabiliseerde niet meer verkocht worden…. :D

Bij Kamera-express - Sonyvatting voor 629 euro

http://www.kamera-express.nl/Objectieven-en-lenzen/Sigma_objectieven/Zoomlenzen_t_m_300mm/Sigma_70-200mm_F_2_8_II_EX_DG_APO_macro_HSM_Sony_alpha_met_3jaar_garantie_Nederlands.htm

Nikon vatting voor 649 euro…

http://www.kamera-express.nl/Objectieven-en-lenzen/Sigma_objectieven/Zoomlenzen_t_m_300mm/Sigma_70-200mm_F_2_8_II_EX_DG_APO_macro_HSM_Nikon_DX_FX_met_3jaar_garantie_Nederlands.htm

Dan heb je wel een 200mm ongestabiliseerde lens.