Ja.. je hebt helemaal gelijk. Maar ik ben net voor de F1.4 gegaan van Sigma. Die zelfs nog duurder is dan alle andere 3 merken.
Het prijsverschil tussen een canon met IS of zonder IS is inderdaad aanzijnlijk als je bij de Canon lenzen vergelijkt, maar de vraag is of Sony inderdaad goedkopere lenzen aanbied ten op zichte van Canon en Nikon, en dat is dus niet het geval…. dus om als Mirjam voor Sony zou kiezen is ze niet goedkoper uit…. om dan de vergelijking maar gelijk door te trekken, waar is dan de Sony 70-200 F4 zonder IS? Canon levert die voor 550 euro, met IS gost die 925 euro. Dus als Sony dan inderdaad zo'n lens zou aanbieden voor 550 euro, dan is er inderdaad een aanzienlijke “winst” Het eerste lichtsterke alternatief is dan de 70-200 f2.8 voor 1600 euro terwijl het alternatief voor Canon (de F2.8) is 1800 euro, maar dan komt de Canon ook nog eens beter uit verschillende tests….
De vergelijking die je maakt met de Sigma lenzen is een oud model lens voor Sony (die gaat uit het asortiment gehaald worden) en een nieuw model voor Canon en Nikon…. het oude model voor de canon en Nikon (dus zonder de IS) is namelijk 600 euro…. als het oude model van deze Sigma uit het asortiment is, dan moet je voor het nieuwe model ook 1400 euro of nog meer, neerleggen.
Al met al is er dus geen besparing als je voor de Sony kiest ten op zichte van Canon of Nikon, en er werd gesteld dat wanneer je voor Sony kiets je voordeliger uit zou zijn met de aanschaf van lenzen…..
Groetjes van Rudo
Op deze site: http://www.letsgodigital.org/nl/camera/specification/compare.html
kun je jouw Lumix vergelijken met allerlei andere DLSR's, maximaal vier tegelijk. Er staat ook goede tests op de site.
Verder is een Sony-Canon-Nikon-is-beter-discussie altijd zinloos. Ik kwam deels door toeval bij een D90 uit, en dan niet bij een Canon. Ik vond de Sony-body's te veel plastic-achtig aanvoelen maar dat is een kwestie van smaak. Sony heeft de naam van prima scherpstellen en met hond- en kinderfotografie is dat weer belangrijk!
Qua objectieven kan ik je uit eigen ervaring de 18-270mm van Tamron aanraden. Een prima objectief waarbij je alles bij de hand hebt en niet hoeft te wisselen! Uiteraard is dit objectief een compromis, het heeft van alles wat, groothoek en zoom in één. Dat je dan wat inlevert is onvermijderlijk… De ‘cracks’ vinden het niks dus ik ben nu al benieuwd naar de reacties… ;-)Meerdere vrienden die zich b.v. een 17-55 / 70-200 kitcombinatie lieten verkopen, hebben ondertussen een 18-200 of 18-250 gekocht, van welke merk dan ook.
Voor speciale situaties (zoals macrofotografie) of gelegenheden kun je altijd nog objectieven kopen of huren.
Succes met zoeken! Veel winkels ingaan, ik heb ook bij de MM (grote winkel) goed kunnen vergelijken. Daar staat alle camera's naast elkaar op stokjes.
Groet,
JW
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?