van een digitale naar een SRL,maar welke

• Jet

Sorry, da's lulkoek. En wat er is is lastig te krijgen of duur als het enigszins speciaal wordt.

Daar ben ik het niet mee eens. Van Sony is een heleboel verkrijgbaar en als je het over duur hebt.. mua.. dan lusten Canon en Nikon er ook wel een paar.

Als het het gaat hebben over dat het kapot kan gaan.. ja dat kan het ook als het in het objectief zit. Alles kan kapot gaan.

Het is ronduit een voordeel dat de beeldstabilisatie in de body zit en dat bespaart je een heleboel op een lens.

Als je niet zo veel geld te besteden hebt en je zoekt een lens bij Sigma of Tamron dan zijn zeer vele ook met de Amount van de Sony's verkrijgbaar.

Maar als je zo zeker bent van - het is lastig te krijgen of duur.. misschien heb je er een paar voorbeelden van dan!

• mirjam

bedankt.

zal eens ff op internet kijken welke lens er bij een toestel zit en dan kijken waar ik op uit kom en zal die 2e lens ook gelijk mee bekijken.

bedankt voor de tips.

ik schrijf ze op en neem ze mee naar de fotozaak.

kan ik altijd even kijken of hij een mooi prijsje kan maken.

• Jet

Wat is er dan aan lensaanbod dat er voor de Sony niet verkrijgbaar is? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd.

Dat Mirjam bewust een spiegelreflex wil komen. Ja dat heeft ze geschreven. Dat wilde mijn buurman ook. Tot hij ging vertellen wat hij aan foto's wilde maken. Tot hij ging vertellen wat zijn budget was en tot hij ging vertellen dat hij niet met een zware fototas rond wilde lopen met allemaal lenzen er in.

Dan is een hybride met macro functie en heel veel zoom veel functioneler.

• Jet

Joop, jij zegt ook dat objectieven voor een Sony moeilijk verkrijgbaar zijn en duur.

Dat is ook een reactie van Sipke en van Jeroen. Graag zou ik weten waar deze info op gebaseerd is.

En of je misschien voorbeelden hebt van objectieven die zo veel duurder zijn in vergelijk met Nikon of Canon of welke er niet verkrijgbaar zouden zijn.

• sipke

Ja, als je genoegen neemt met iets minder goede foto's wel.

• sipke

Sony 70-400mm f4.5-5.6 G SSM (SAL70400G) Filter-Diameter: 77 mm prijs € 1500

Sony 70-300 f/4.5-5.6 G SSM (SAL70300G) Filter-Diameter: 62 mm € 850

Nikkor AF-S DX VR 55-200 mm f/4-5,6 G IF-ED Filter-Diameter: 52 mm € 190

Nikkor AF-S VR 70-300/4.5-5.6G IF-ED Zoom Filter-Diameter: 67 mm € 400

Als je ook eens op de markt wilt kijken of er een gebruikte lens is dan zal Sony helemaal tegenvallen.

• JeroenW

Sony 50mm f1.8 - 144 euro

Nikon 50mm f1.8 -114 euro

Canon 50mm f1.8 - 94 euro.

• Rudo

Jet Schreef:

——————————————————-

> Het is ronduit een voordeel dat de

> beeldstabilisatie in de body zit en dat bespaart

> je een heleboel op een lens.

De kitlens van Canon en Nikon 18-55, hebben allebei een prima beeldstabillisatie in de lens zitten (beeldstabillisatie is vaak als beter beoordeeld dan in de body, maar dat terzijde) en kosten ongeveer 60 euro voor de anon en 90 euro voor de Nikon…. dus hoeveel kan het dan schelen qua kosten….? (de Sony 18-55 kost ook ongeveer 60 euro, dus daar is al geen winst geboekt)

Als ik dan naar de Sony lens kijk en daar de Canon of Nikon tegenhanger bij zoek, komt het qua prijs allemaal wel een beetje overeen met elkaar… Als ik naar de Sigma lenzen kijk die voor de verschillende camera's dezelfde lens maakt, is de versie voor de Sony vaak duurder dan de Canon en de Nikon, komt misschien ook omdat in de Sigma lens voor de Sony wel beeldstabillisatie wordt geplaatst en dat lenzen voor SOny camera's minder wordt verkocht dan de versies voor Canon en Nikon, maar evengoed is dan dus Canon en Nikon goedkoper om dezelfde soort lens te kopen….. Dus ik zie de winst niet qua kosten.

Daar komt bij dat Canon en Nikon een breder arsortiment hebben, zowel nieuw, maar zeer zeker ook tweedehands. Canon en Nikon worden meer verkocht, dus is er ook een grotere tweedehands markt voor.

Groetjes van Rudo

• Jet

Je komt niet met een voorbeeld en mindere foto's is pure lulkoek.. het is de fotograaf die de foto's maakt op het moment dat je in het hogere segment lenzen zit.

• Jet

Een 70-400 met een 55-200 vergelijken?

Een G objectief met een stille highspeedmotor wat het zelfde voor canon L lens is vind ik geen vergelijk met de nikkor lens.

Canon EF 70-300mm F/4.5-5.6 DO iS USM oeps… 1259 euro en dan heb je nog geen L

Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 L iS USM mua.. is maar 200 euro duurder voor 1459 Dan is Sony met zijn 850 even jou prijs aanhoudend nog aardig goedkoop denk ik.

Van Nikkor zie ik niet de prijs dat hij in het topsegment zou zijn. Is die er wel?

Tweedehands markt wordt steeds groter.. maar och.. ik heb niet voor niets in mijn eerste reactie geschreven… als je nieuw wilt hebben.

Er zijn nog schitterde Minolta lenzen verkrijgbaar. Passen ook op Sony.