Jet Schreef:
——————————————————-
> Het is ronduit een voordeel dat de
> beeldstabilisatie in de body zit en dat bespaart
> je een heleboel op een lens.
De kitlens van Canon en Nikon 18-55, hebben allebei een prima beeldstabillisatie in de lens zitten (beeldstabillisatie is vaak als beter beoordeeld dan in de body, maar dat terzijde) en kosten ongeveer 60 euro voor de anon en 90 euro voor de Nikon…. dus hoeveel kan het dan schelen qua kosten….? (de Sony 18-55 kost ook ongeveer 60 euro, dus daar is al geen winst geboekt)
Als ik dan naar de Sony lens kijk en daar de Canon of Nikon tegenhanger bij zoek, komt het qua prijs allemaal wel een beetje overeen met elkaar… Als ik naar de Sigma lenzen kijk die voor de verschillende camera's dezelfde lens maakt, is de versie voor de Sony vaak duurder dan de Canon en de Nikon, komt misschien ook omdat in de Sigma lens voor de Sony wel beeldstabillisatie wordt geplaatst en dat lenzen voor SOny camera's minder wordt verkocht dan de versies voor Canon en Nikon, maar evengoed is dan dus Canon en Nikon goedkoper om dezelfde soort lens te kopen….. Dus ik zie de winst niet qua kosten.
Daar komt bij dat Canon en Nikon een breder arsortiment hebben, zowel nieuw, maar zeer zeker ook tweedehands. Canon en Nikon worden meer verkocht, dus is er ook een grotere tweedehands markt voor.
Groetjes van Rudo