Canon Powershot SX20IS vraagje

• Blossem

Dank je wel antony voor je compliment…ik vindt het tot nu toe nog steeds erg leuk om te doen, en ik ben al een heel stuk selectiever geworden met het verwijderen van minder goede foto's maar sommige heb ik erop laten staan omdat ik ze wel leuk vindt…van de 300/400 die ik maak blijven er vaak maar een stuk of 8 over.

• Antony.

Blossem Schreef:

——————————————————-

…van de 300/400 die ik maak blijven er

> vaak maar een stuk of 8 over.

Nou en? Ik ging naar de proloog van de Tour in Rotterdam, Stond vooraan en de renners flitsten aan m'n neus en camera voorbij. Bijna onmogelijk om goede foto's te maken, omdat de combinatie van snelheid en dichtbij te groot was. Van de circa 120 foto's bleven er ook maar enkele over die mijn goedkeuring konden wegdragen.

In de bergen is de snelheid lager en is er meer overzicht. Twee keer schreef ik een reportage met foto's over een bergetappe en die werden gepubliceerd in 1 van Nederlands grootste reisbladen.

Vwb dichtbij/macrofotografie: maak eens wat foto's en dan beeldvullend van postzegels. En dan van blaadjes of bloemen. En zie dan eens het verschil in scherpte en in de diepte. Dan begrijp je gelijk wat meer over de problemen van de macrofotografie. Hoe vlakker of platter het onderwerp, hoe gemakkelijker.

• Blossem

ok dank je wel antony en ik hoop ook ooit nog eens zover te komen als jij alleen heb ik het budget niet voor een spiegelreflex helaas dus moet ik het beste hieruit proberen te halen en volgens mij met flink oefenen moet dat wel kunnen, hoop ik:D Zodra ik de kans zie ga ik met jou advies aan de slag. Dank je wel

• Antony.

Blossem Schreef:

——————————————————-

…..alleen heb ik het budget

> niet voor een spiegelreflex helaas dus moet ik het

> beste hieruit proberen te halen …….

Hoho, ik heb exakt dezelfde camera als jij…………

• Blossem

oh maar ik doelde niet op jou hoor antony gewoon in het algemeen

• JeroenW

Dat je geen geld hebt voor spiegelreflex betekend dat je bepaalde dingen niet zal kunnen doen. Een touretappe op vlak terrein bijv (alhoewel een plaatselijke wielerronde wel weer leuk kan zijn maar da's wat anders) maar een knappe plaat van je kind of kat moet zeker kunnen (zoals je hebt laten zien) net zoals een goede foto van een bloem.

Ik ken genoeg mensen die echt mooie dingen maken met een camera in de klasse van de sx20, sowiso kan je er een hoop van leren.

• Blossem

nou ik heb nu al iets meer geleerd en ga vh weekend flink experimenteren! super bedankt jeroen en antony! Ik doe mee aan een fotowedstrijd van royal canin en sta al op de 6e plaats;' super trots ben ik daar op!:D

• JeroenW

Is dat een echte wedstrijd? Of een “hoeveel stemmen kan jij verzamelen” wedstrijd?

• Blossem

ja je kunt wel via stemmen in de top tien komen van royal canin…je kunt een plaats op de kalender van volgend jaar winnen…nou dat vindt ik wel leuk http://www.royalcanin.nl/kalender2011/foto?id=10761

• JeroenW

Kan me goed voorstellen, zelf loop ik uit principe om dit soort dingen heen omdat ik het meer een populairiteitswedstrijd vind. Anyway, succes ermee.