Hallo ik ben hier nieuw en ik heb vol bewondering naar jullie foto;s zitten kijken. Ik ben maar een beginnend amateur en kreeg na drie maanden van mijn aankoop van de canon vd fotograaf te horen dat ik nou net een moeilijke camera had gekozen. Ik krijg mijn foto's niet scherp. Durf nog niet zo goed met een statief in de buurt rond te lopen, in de tuin kan ik wel oefenen. Ik fotografeer graag natuur; beestjes op bloemen, bloemen, maar vooral vogels. Ik snap nog steeds helemaal niets vd instellingen die ik moet gebruiken. Uiteraard heb ik al gegoogled maar nog kom ik er niet uit…als ik een vlinder op een bloem zie zitten dan zoom ik in maar het duurt eeeeeeuwen eerdat mijn camera het scherp gesteld heeft; ik gebruik meestal de av/tv knop; rond de 1/500 sluitertijd en varierend f2 t/m f8 diafragma. Iso ben ik nu een beetje mee aan het spelen, maar snap er nog niet veel van. En de stand ‘bewolkt’ heb ik ook standaard aanstaan, ooit gelezen op internet. Soms heb ik hele mooie foto's maar vaak onscherp als ik ze met bijv. picasa naar voren haal. Heeft er iemand ervaring met een camera als deze?