flitser

• De Klik

Uiteraard verkondig jij dat “het minder goed is dan…”

Maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Sterker nog, al mijn klanten hebben er nog nooit problemen mee gehad.

Dus zoals gebruikelijk op dit forum, graag een onderbouwing.

• Marcel

Wat wil je onderbouwt hebben dan. Even voor de duidelijkheid, ik ben een professionele fotograaf dus ik weet hoe ik met apparatuur om moet gaan. De 5D werkt gewoon niet goed samen met de 580 EX. Geeft vaak te weinig licht, het is natuurlijk ook niet altijd 2 stops anders was het snel te corrigeren. Misschien heb jij het niet van de klanten gehoord, ik wel van collega's, Cameratools en Canon zelf!

• Joop

Lees maar eens op EOSdigitaal form en je zult zien dat heel veel mensen problemen hebben of hebben gehad met de 580 flitser.

Volgens mij waren slechte condensatoren het probleem als ik mij niet vergis.

• Marcel

Ik kan er zo niks van vinden maar ik zal hem wel even posten daar ! Of heb je toevallig een link?

• De Klik

Dan zal ik waarschijnlijk toevallig 3 goede exemplaren gekocht hebben.

En Marcel,

Ik ben al ruim dertig jaar prof, dus je mag er van uit gaan dat ik wel weet waar ik het over heb.

• Marcel

Ja dat zal dan wel, een vriend van me gebruikt hetzelfde setje en ook hetzelfde probleem. Op de beurs werd het ook door een medewerker van Canon toegegeven en ook de verkoper bij cameratools kende het probleem.

Ik trek je kennis niet in twijfel hoor ;-)

• De Klik

Tja, drie stuks zelf in gebruik, op verschillende body's waaronder de 5D.

Geen enkel probleem, nooit iets mee gehad, prima richtgetal, uitstekende communicatie tussen body en flitser.

Relatief laag stroomverbruik is ook een best wel belangrijk voordeel van deze flitser.

• nikonsjoerd

Klik, heb je ook een website?

• GJ

Ik had vorig jaar voor een verbouwing een timmerman ingehuurd die ik in eerste instantie wel vertrouwde want hij was al 35 jaar timmerman met een eigen bedrijf. Na 4 weken prutswerk heb ik hem weggestuurd en het perfect af laten maken door een jongen van 25….

Kortom: als je lang in een bepaald vak bent blijven hangen wil dat niet zeggen dat je er per definitie goed in bent, en op basis van het aantal dienstjaren altijd gelijk moet krijgen.

• GJ

Ik word ondertussen ook wel heel nieuwsgierig naar die superieure foto van De Klik. Gezien zijn alwetendheid en diverse claims over ervaring moet dat wel geweldig materiaal zijn.