Beginners vraag

• Stefanie

Ik heb al 2 boeken gelezen over fotografie en weet nu zeker dat ik een spiegelreflexcamera wil! :)

Ik zit nu alleen te twijfelen over welke lens ik erbij zal nemen…ik ga dit weekend eens naar die zaak in Vlissingen, Deventenaar. Daar kunnen ze me vast helpen.

Bedankt voor jullie tips! (tu)

• JeroenW

Nikon zou ik onmiddelijk roepen neem de 18-105. Voor canon…17-70 van sigma misschien?

• Rudo

Van die Sigma komt ook een versie met OS uit (of is al uit), maar de adviesprijs ligt wel ongeveer 200 euro hoger dan de marktprijs van de versie zonder OS…… Ik had de versie zonder OS en zonder HSM op de Canon 40D en ik vond hem duidelijk beter dan de 17-85 van Canon.

Groetjes van Rudo

• Ramrod

Zou ook eens kijken voor een

Panasonic DMC-FZ38 kijken een prima opstap , naar eventueel een spiegelreflex , heb zelf ook via deze tussen stap gekozen en is prima bevallen,lovende kritieken over deze camera veel zoom voor het voetballen alles op auto of alles handmatig qua instellingen .

• Stefanie

Ik heb de Nikon D5000 met 18-105 lens gekocht en ik ben er heel blij mee!! :D

Ik ben lekker van alles aan het uitproberen. En ik moet zeggen: ik ben echt heel blij dat ik een spiegelreflex gekocht heb, ipv een goeie compact camera.

Bedankt voor jullie adviezen nogmaals!

• JeroenW

Goeie keus!

• nikonsjoerd

Inderdaad een goeie keus.