Fotoos wel op camera maar niet op geheugenkaart!

• Fresnel

Jouw opmerking bracht me op de gedachte wat John heeft gedaan.

Met het in quarantaine plaatsen van de bestanden, heeft John's AV-programma iets “uitgezet” (om het simpel te zeggen) wat wel werkt voor Windows (die “ziet” niets meer), maar niet voor de camera! De camera werkt met eigen software, de zgn firmware en die heeft blijkbaar geen last van de handeling.

Dus, geruststellend voor John: alles staat er nog, maar niet benaderbaar voor Windows, tenzij er een ingreep plaats vindt, mogelijk via een Recovery-programma.

Overzenden van de bestanden via Bluetooth ( wel een geschikte camera zoeken, bijv.Ricoh) zou een tweede optie kunnen zijn.

• De Klik

Of windows in veilige modus het kaartje laten lezen.

• Joop

Hé dit is nieuw voor mij vertel eens hoe dat werkt.

Wat intussen van het hele verhaal begrijp is dat een virusscanner een ingreep heeft gedaan, waardoor de bestanden niet meer door windows zichtbaar zijn.

Het enigste wat dan nog helpt vrees is om Recovery software te gebruiken. En doe niet teveel meer met het kaartje anders ben je echt alle foto's kwijt.

• John

Heren van dit forum en dan vooral Joop!

Dankzij pc inspector file recovery heb ik al mijn fotoos weer terug en kan ik als een blij man de wereld weer aan!

Bedankt voor alle tips en moeite die jullie erin hebben gestoken!!!

John

• De Klik

In veilige modus kan windows meer laten zien omdat het programma dan niets met files doet uit zich zelf.

Soms werkt het.

• Natas

Ik had t zelfde probleem maar op een andere pc zie ik ze wel! (joepie)

• gustaaf de meersman

Kan het niet zijn dat jij een toestel met een eigen (intern) geheugen hebt, en dat je foto's daarop staan?

Hartelijk,

gustaaf de meersman

http://www.wix.com/gustaafdm/videokontakt

• Ramrod

Je reageert lekker snel ….