We weten inmiddels een paar zaken, zoals dat er 214 foto's niet in het interne geheugen zitten, maar op de kaart.
Tussen haakjes: als dit alle maal achter de rug is, zou ik nooit meer zo'n voorraad foto's op een kaartje laten staan, maar eerder beginnen met veiligstellen. Uit de manier waarop je het probleem stelt, leid ik af dat dit een voorraad foto's is van enige tijd. Dit soort risico's is te groot.
Naast het advies van Joop om via een Recovery (Herstel-) programma de kaart te analyseren, zou je ook nog het volgende kunnen proberen.
De kaart uit de camera halen en laten lezen via een kaartlezer op een andere PC.
Wie weet zit het probleem in de USB-communicatie. In ieder geval sluit je dit dan uit.
Kijken wat Windows dan “ziet”.
Verder spreek je over “ Mappen” met de namen: “ fixed storage” en “ removeble storage”.
Normaliter is dit de aanduiding voor de schijven. In ieder geval niet voor Mappen.
Fixed zijn de vaste schijven. Removable zijn USB-sticks e.d.
Het meest raadselachtige vind ik dat je op je PC niet de foutmelding krijgt: “cannot read file. File corrupt” of iets dergelijks. Dan weet je dan de PC een bestand “ziet” maar het niet kan lezen.
Maar de PC “ziet” helemaal niets.
Wat maakt de data onzichtbaar (dat is dus wat anders als onleesbaar!) voor Windows ( en dus voor alle fotoprogramma's) maar niet voor de camera?!
Nog wat vragen.
Is dit de eerste keer dat het optreedt?
Heb je altijd normaal foto's van de camera kunnen overbrengen naar de PC?
Is er iets voorgevallen vlak voordat dit optrad?