Fotoos wel op camera maar niet op geheugenkaart!

• John

Ik heb fotoos op mijn camera staan en die staan (volgens mij) ook op mijn geheugen kaart. Als ik de kaart in de camera bekijk zie ik ze allemaal maar wil ik mijn kaart vanuit mijn pc lezen ziet hij wel de camera,wel het kaartje en een map met aleen een misc bestand,open ik deze dan zit er niets in. Help ik wil mijn fotoos!!! Of ik het kaartje nou in mijn pc steek of ik via een usbkabel de camera direkt aansluit ik krijg ze er niet vanaf! Help mij!!

Alvast bedankt!

• brulboei

Als het goed is, staat in de beschrijving van je camera hoe je de foto's uit het geheugen van je camera moet halen. Het is hier moeilijk omdat het per camera kan verschillen. Om welke camera gaat het?

• Fresnel

De titel van je bericht zegt mogelijk al veel.

Wél in de camera. Niet op de geheugenkaart.

Het kan meerdere oorzaken hebben.

Hier volgt er een.

Camera's hebben twee geheugens een intern ( een RAM-chip op het moederbord) en een extern geheugen (het kaartje).

Bij sommige camera's (camphones) kan je beide geheugens “lezen” en downloaden.

In het menu moet je dan aangeven in welk geheugens de camera de foto's opslaat.

Neem de volgende proef: haal het kaartje uit de camera en kijk of je dan via Playback de foto's op je schermpje ziet.

Dan weet je in ieder geval dat ze in het interne geheugen zijn opgeslagen.

Haal dan in ieder geval niet de batterij uit de camera.

De volgende stap is dan de foto's overbrengen naar het externe geheugen.

• Kilogram

Dat had ik een tijdje geleden ook op mijn fuji f50fd.

Ik had de foto's op het interne geheugen van de camera staan en niet op het geheugenkaartje. Via het menu van de camera kon ik de foto's kopieeren van het interne geheugen naar het geheugenkaartje. Dat zal bij jou ook wel ongeveer het geval zijn.

• Fresnel

Bedankt voor je bevestiging.

Hopelijk laat John ons even weten of dit de oplossing is voor zijn probleem.

• John

Ik heb een Canon powershot a420 camera…

• John

Het rare is dat ik 214 fotoos wel op mijn schermpje zie van mijn camera, maar in mijn menu kan ik niets vinden over opslaan op kaartje….zoveel fotoos kunnen toch niet op mijn intern geheugen staan?…het rare is als ik mijn camera met een usb kabel op mijn pc aansluit ik wel een melding krijg..“import pictures and videos” en “open device to view files” en als ik op de eerste optie klik zegt hij “ no new pictures or videos werere found on this device” en als ik de 2e optie aanklik krijg ik twee “mappen” te zien, 1 is fixed storage en als ik die aanklik gebeurt er verder niets en een map removable storage, hier zit een map in “misc”, als ik deze aan klik zit er een bestand in “auto print” en dat is een mrk bestand! ….ik wil graag mijn fotoos!!! maar die zijn niet vindbaar!

Is er nog hoop?

• John

Het gaat om een canon powershot, A420.

• John

heb kaartje eruit gehaald….camera meldt dan geen geheugenkaart en als ik in mijn menu kom heb ik geen mogelijkheden om beelden te zien,aleen instellingen. Dus bestanden moeten wel op het kaartje zitten!….

• John

….niks in het menu van mijn camera(atje) te vinden….:S