Ik heb helaas regelmatig gezien dat men schreef dat men het niets vond. Als dan de poster of iemand anders vroeg waarom diegene het dan niet vond dan was het antwoord : “gewoon omdat ik het niks vind!” Dit geld natuurlijk niet voor iedereen, en wie de schoen past die trekt hem maar aan, maar ik heb het regelmatig gezien. Dat nodigt niet uit om je foto's te laten zien op dit forum…….. Ook als er dan om argumenten werd gevraagd omdat de poster niets met die info kon werd er regelmatig gereageerd met: “Dan ga je toch lekker naar een ander forum” Dat advies hebben een aantal mensen ter harte genomen waardoor dit forum nu een soort infobordje is geworden met vragen als: Welke camera….? Waar kan ik…..? Maar soms zijn er ook vragen die door mensen beantwoord moeten worden die wat meer kennis van zaken hebben.
Natuurlijk is het niet verboden om zonder argumentatie op foto's te reageren, maar als je dan op andere fora goede opbouwende kritiek krijgt, dan plaatst men liever daar de foto's.
De prikborden zijn erg bekend bij het internettende volk en daardoor krijg ook dit prikbord veel eendagsvliegen die hier een vraag komen stellen (vaak dezelfde vraag als de vorige eendagsvlieg) en vervolgens die info wel of niet gebruiken die ze van prikkers hier krijgen. Maar die eendagsvliegen kunnen ook jongetjes of meisjes zijn van amper 10 jaar oud, die oprecht een vraag komen stellen die door een professional die al dertig jaar in het vak zit, als belachelijk wordt ervaren
Want ik zie soms ook mensen die op zoek zijn naar een compact camera en daar vragen over stellen en dat mensen die die fase al hebben gehad (ik ben ook begonnen met een compact camera) daar op antwoorden met de nodige arrogantie, ook dat is niet uitnodigend.
Misschien is het zinvol om dit forum te splitsen in een spiegelreflex forum en een compactforum, maar ja….. vaak zie ik al aan het onderwerp of de vraag door mij beantwoord kan worden of niet, of dat ik geen trek heb om antwoord te geven. En als ik dan toch een keer een vraag lees waarvan ik denk, tja dat kan iedereen zelf ook wel bedenken, dan klik ik de vraag weg en ga door naar de andere vraag. Maar prikken op een forum is zo lekker veilig, je kan iemand voor van alles en nog wat uitmaken en er gebeurd toch niets…. dus ja wat zou mij beletten om iemand te zeggen dat hij een k*t foto heeft gemaakt met een k*t camera van een dito merk. Sommige mensen hebben weinig respect, en dat is denk ik het probleem.
Groetjes van Rudo