Fotografen zonder foto's ?

• Gregoir

Wat mij telkens weer opvalt in deze groep is, dat het steeds maar gaat over techniek: welke camera beter zou zijn, welke lens, flitser, camera-instellingen, etc. etc. Allemaal belangrijk natuurlijk, vooral als je pas begint. Maar waarom laat hier vrijwel niemand de foto's, die met al die apparatuur gemaakt zijn, zien ?

Wat is nou een foto-discussiegroep zonder foto's ?????

Stelling:

In deze groep heeft men meer interesse in de techniek dan in het fotograferen zelf en de reslutaten ervan.

Groet,

Gregoir

• De Dons

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar ik heb in het verleden, naar mijn mening,vreemde reacties en dergelijke gehad dat ik geen foto's meer laat zien.

Kijk eens naar Jeroen W dat was een eerlijk en oprechte mede forummer ,maar die werd het ook zat en is inmiddels niet meer terug te vinden met zijn op en of aanmerkingen.

Wanneer ik dan iets schrijf over de nieuwtjes van Nikon dan lees je er later enige schutting taal en dat geeft dan ook het niveau van diegene weer, jammer jammer jammer !

dus Gregoir zo denk ik er over.

En dan daarbij denk ik ook dat er een aantal medeforummers zijn die misschien niet weten hoe ze een foto kunnen uploaden,dat zal ook enige invloed hebben waarom er “minder” foto's te zien zijn.

Ik heb je foto's allemaal bekeken op je site sommige zijn echt heel mooi en andere wat minder ,maar dat is persoonlijk !!!!

Groet De Dons

• vaarclub

Misschien een kwestie van GWC?

• Joop

Helaas maar waar, veel mede forummers zijn hier niet meer te vinden, onder andere ik. Ik lees nog zo nu en dan mee, maar op een reaktie word door mede forummers zo heftig gereageerd dat ik maar niet meer reageer en op andere forums aktief ben. Waar men gelukkig wel normaal reageerd.

Het zelfde geld toch voor enkele canon gebruikers die tot enkele Nikon gebruikers diep tot bot hebben gekrenkt met hun opmerkingen. Onder de noemer het is maar een grapje. Dat was echt niet leuk meer op het laatst. En ja nu zie je ze niet meer. Dat was ook een van de reden dat ik hier nooit een foto zou laten zien.

Dat is toch jammer van dit forum en dat de administrator nooit heeft ingegrepen.

En JeroenW heeft een Blog pagina waarop ik meelees over zijn hobby fotografie.

Verder zijn vaak nieuwe gebruikers niet eens in staat om te zoeken in het archief en steeds maar weer dezelfde vraag te stellen.

Ook hier weer waarom heeft de administaror geen sticky bericht gemaakt waar je alle informatie kan vinden over camera en objectief testen.

• nikonsjoerd

Gwc?

• vaarclub

guys with cameras, oftewel indrukwekkende apparatuur maar resultaten zijn ver te zoeken.

• gerard

Gregoir Schreef:

——————————————————-

> Wat mij telkens weer opvalt in deze groep is, dat

> het steeds maar gaat over techniek: welke camera

> beter zou zijn, welke lens, flitser,

> camera-instellingen, etc. etc. Allemaal belangrijk

> natuurlijk, vooral als je pas begint. Maar waarom

> laat hier vrijwel niemand de foto's, die met al

> die apparatuur gemaakt zijn, zien ?

> Wat is nou een foto-discussiegroep zonder foto's

> ?????

> Stelling:

> In deze groep heeft men meer interesse in de

> techniek dan in het fotograferen zelf en de

> reslutaten ervan.

>

> Groet,

>

> Gregoir

Laat ik even uitgaan van mensen die wel graag wat willen laten zien op deze fotodiscussiegroep maar niet voldoende kennis van zaken hebben van de computer.

Zou het dan niet wat makkelijker zijn voor veel mensen om hier rechtstreeks een foto te kunnen plaatsen, in plaats van een URL

Nu gaan we het alweer over een bepaalde techniek hebben voor die mensen……. :)-D

• fotografie

Het is mogelijk een foto te plaatsen.

De foto moet wel ergens op internet staan.

Zet de url tussen

tags. Je kan dat doen bij het samenstellen van je bericht. Gebruik dan het vierkantje iccoontje.

Let er wel op dat de foto bij voorkeur maximaal 800 pixels breed is.

Als je een bredere plaatst, dan is het allemaal niet meer zo mooi om te zien en duurt het laden wat langer.

Succes.

De beheerder

• Johnf

Veel te omslachtig. Moet ik eerst een foto ergens op internet zetten en dan op een specifieeke manier er naar toe verwijzen.

Ik denk dat Gerard bedoeld gewoon slepen of uploaden.

Verder ben ik het volledig eens met de reacties hierboven. Ik ben een tijdje actief geweest op dit forum en heb vaak op

vragen gereageerd, maar had het idee dat de vragen niet alleen steeds vaker hetzelfde zijn (waardoor een bepaalde soort

reacties wordt uitgelokt) maar het niveau is naar mijn gevoel behoorlijk gedaald. In den beginne (mijn begin 2003 - 2004) waren

het vooral de speigelreflexgebruikers, fanatiek amateurs, semi-profs en profs. De laatste jaren steeds meer huis-tuin-keuken

fotografen (niet minnachtend bedoeld maar mensen die op een andere manier fotograferen, ik heb er zat in mijn familie).

Veel antwoorden zijn ook makkelijk terug te vinden op het forum en op internet, waardoor het gevoel ontstaat dat veel mensen

dit forum zien als een makkelijke bron van informatie zodat ze zelf niets hoeveen op te zoeken. Een paar jaar geleden waren er

veel meer serieuzee discussies een kon ik nog wat leren, nu besteed ik vrijwel geen tijd meer hier (en volgens mij velen van de

periode 2003-2006).

Johnf

• Remco Jan

Als je foto's publiceert in de hoop dat je opbouwende kritiek krijgt kan je ze beter op Amerikaanse sites plaatsen dan op Nederlandse. Op 1 of andere manier houden we in Nederland erg van het afzeiken van anderen. Helaas, het is niet anders.