Ik en mijn nieuw camera

• marlene

Hans, ik ga inderdaad maar eens proberen dat gezicht weg te shoppen.

Het valt me trouwens wel op hoe gemakkelijk jullie over shoppen praten. Ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan hier en daar een pukkeltje op de portretfoto's van mijn dochter. Verder snap ik er nog niet veel van. Maar een photoshopboek zal wel wonderen doen. Dus misschien moet ik daar maar eens aan beginnen.

Gisteren heb ik weer nieuwe basketbalfoto's gemaakt, nu met de instelling die ik van Jeroen heb gekregen. Over het algemeen vind ik er nu betere foto's tussen zitten. Dus, dank je wel Jeroen. Ik heb dit keer echter boven het veld op de tribune gezeten. Af en toe was ik te gehaast en had ik mijn toestel scheef.

Als ik jullie er niet mee verveel zal ik er nu nog een paar plaatsen.

• marlene

Huh, waarom is die derde foto nu zo ontzettend groot geworden?

• fotohans

Marlene,

Het is best lastig om het 2e gezicht weg te shoppen. Dat komt door de onscherpte in het voorste gezicht en -daardoor- de onduidelijke scheidslijn. Een geoefende photoshopper komt daar wel uit, maar dat ben ik helaas niet. Ondanks dat 2e gezicht vind ik die foto toch nog wel spannender dan de zojuist geplaatste. Maar dat is persoonlijk.

Hans

• kompjoetervilozoov

Er zit een idee achter, maar de argeloze gebruiker kent dat idee niet, hoe kan ie daar wat van leren?

Het zou pas nut hebben als de camera bij een voorgebakken “noob”stand ook uitgebreid zou uitleggen waarom ie iets doet….

• Tamar

quite;

Het zou pas nut hebben als de camera bij een voorgebakken “noob”stand ook uitgebreid zou uitleggen waarom ie iets doet….

Je camera legt dat inderdaad uit, als je je camera in een stand zet en daarna op het vraagteken knopje drukt verschijnt er een korte uitleg over het hoe en waarom van de functie. Op de Nikon tenminste :-)

• Tamar

oh, dat is al veel beter! Nu nog een beetje wegsnijden van het veld, dan hou je meer ‘mensch’ over :-)

• Ad

Zodra de gebruiker moeite doet zich te verdiepen in het “ waarom” is de gebruiker niet meer zo “argeloos” .

• kompjoetervilozoov

Dat is voor mij nieuw……

• marlene

Hans, als ik eerlijk ben vind ik de eerste ook het spannendst. Maar ja, ik ben een leek…

Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik nu in de lengte van het veld zat boven op de tribune. Geeft toch een ander effect dan op de grond lijkt mij.

• fotohans

Hallo marlene

Zoveel fotografen, zoveel meningen, heb je wel gemerkt.

Op gelijke hoogte met je onderwerp staan, zitten of liggen geeft (bijna) altijd de beste resultaten. Dat geldt voor jouw eerste basketbalfoto ten opzichte van de andere basketbalfoto's, maar bijvoorbeeld ook bij het fotograferen van kinderen.

Hans