Wat die basketbal pics betreft, zet je camera op iso 1600, s mode 1/60e en probeer je camera niet te laten bibberen en toch mee bewegen.
Ik ga het morgen gelijk proberen.
En los van die opmerking van JeroenW over het lezen over sluitertijd, diafragma en iso, die je je echt wel ter harte moet nemen, moet je er ook nog rekening mee houden dat objecten (personen, dieren, voertuigen, je kan het zo gek niet bedenken) die dwart voor je langs komen sneller onscherpte zijn dan die welke op je inkomen.
Dat meebewegen doe je dan ook al ruim voor je de foto maakt, en zet je niet pas in op het moment dat je scherp gesteld hebt en gaat afdrukken. En dan ook rustig afdrukken door alleen de vinger te krommen, want bij dat meebewegen slingert anders heel snel je camera toch even uit de horizontale lijn.
En die gekke voet bij die ene foto: het was gewoon het snelst bewegende binnen het totaal.
Succes! En laat nog eens wat zien, want ik vind de foto's verder best wel leuk.
Nice! Je hebt toch ook een sportstand op je camera? Icon van een rennend mannetje; daar moet je al een eind mee kunnen komen. Als je je boekje even goed naleest leer je snel genoeg hoe je je sluitertijd kunt verkleinen, en dan wat jeroen zei, de ISO lekker omhooggooien. Bij mijn d80 kan ik de ruis compenseren, ik weet niet of dat ook op de d60 zit?
Hoi
Los van alle voorgaande opmerkingen: ik vind de foto van de basketballende dochter zo slecht nog niet, zeker niet als je hier net mee begint. Bij een snelle sport mag er best beweging in de foto zitten. Als er dan al een opmerking over die foto gemaakt moet, dan is dat het jammer is dat er een stukje van een ander gezicht achter het meisje met de bal zit. Maar dat is weg te shoppen.
Hans
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?