portretjes

• Edwin J.

Gr Edwin J

• klaasx

Wil je nog iets kwijt over de lichtopstelling? Ik schat 1 softbox aan de rechterkant die maar net het licht strijkt langs het model, en 1 reflector op de achtergrond.

• klaasx

by the way, hardstikke goed

• Edwin J.

dankje, lichtopstelling: een stoftbox voor ongeveer 75% afgevlagd voor een groter lichtcontrast in het strijklicht, een strip-light dus en een snoot redelijk ver vd muur en model, en onder een bepaalde hoek om de spot niet te klein en cirkelvormig te maken

• Ad

Ik vind het beoogde effect een tikkeltje overdreven.

• Antony

Dat je van ouwe lelijke kerels zulke mooie portretten kan maken. Goed gedaan. Schitterend belicht en bij nr 2 komt de trui met de structuren ook goed over.

• theo

Prachtig!. Zijn ze ook bewerkt of is dit het resultaat van goede belichting en camerainstellingen?

• JeroenW

Het is mijn smaak niet. Het is wel erg, erg zorgvuldig gedaan. #2 springt er voor mij uit omdat ik daar tegen een flink stuk erg donker gezicht aan zit te kijken.

#1 is de uitdrukking echt geweldig!

• Edwin J.

@ Theo, het hoge lichtcontrast komt simpelweg door de combinatie van de lichtopstelling en het soort licht.

Moet echter wel toegeven, in het kader van nostalgisch gezwets, dat ik dom bezig geweest ben, heb namelijk gebruik gemaakt van photoshop om dit contrast groter te maken.

• Ad

Sorry heren.

Dit is niet goed gedaan.

De lichte vlekken op de onbelichte zijde zijn overheersend.

Het is overdreven, waardoor de foto's rommelig en druk worden. De uitsnede is slecht, de kleding is een slechte keuze, de achtergrond is onnatuurlijk alsof het in PS is gemaakt.

Het beoogde doel is volledig voorbij geschoten.

Hierdoor klopt het gewoon niet.

Sorry.