Ion diascanner

• hans_yvonne@planet.nl

Eerst software installeren, dan computer opnieuw opstarten en dan pas het apparaat aansluiten. Maar dan nog herkent mijn computer de scanner niet.

Hans

Joop Schreef:

——————————————————-

> Werk je alleen met de SD kaart dan moet die het

> gewoon doen in je PC. Stop hem in de kaartlezer en

> je moet hem kunnen lezen.

>

> Maar voor algemeen geld voor USB, eerst software

> installeren en dan pas het USB apparaat

> aansluiten.

• mike

Jannie Schreef:

——————————————————-

> Voor ons als zestiggers is de snelstartgids bij de

> Ion niet voldoende

> om een start te maken voor het scannen van de

> dia,s.

> Het apparaat kan ingesteld staan op

> fotonegatieven, hetgeen wel

> is te scannen.

> De oplossing is de site www.dnt.de. Dit is

> hetzelfde scanapparaat en bij

> even zoeken op de site, is een uitvoerige

> handleiding in het Nederlands te

> dowloaden (pag.62-84).

> Hiermee kom je wel tot een snelstart!!!!

> En… laten we eerlijk zijn onze dia,s waren

> misschien meer dan 30 jaar

> in een doos op zolder, enkele keren werden ze

> vertoond, nadat de slede

> uit de projecter over de vloer viel, was het

> over!!

> Om nu eens op te ruimen op de zolder, komt de

> diascanner op het goede

> moment.

> We hebben de tijd ervoor, minder ruimte nodig om

> de cd te bewaren en als

> we nu de dia,s nog eens -even- op de tv willen

> bekijken, moet de kwaliteit

> van de beelden nog beter zijn dan -dertig jaar

> geleden-.

> Alles wat verkleind wordt weergegeven is

> duidelijker, geen probleem.

> En bedenk wel, wanneer maakt het cd-schijfje zijn

> gang naar de zolder??

> Heel veel genoegen met uw dia,s scannen.

> MvG Jannie

• mike

Geweldig… De perfecte tip; het staat er heelslecht in ; stond ook op het punt het ding in de prullenbak te gooien. goed om te weten dat je hem van negatief op dia of zwart wit foto kan zetten

• Joop

Dat ligt dus aan je software die bij je scanner is geleverd. Al op internet gekeken naar updates?

Ion Scanner software

Dia naar Sd

• willem

Maar beste Willem, bij het apparaat ION film2SD wordt geen software

meegeleverd, welke software bedoel jij.

Van het SD kaartje zet je de scans over naar de computer, het kaartje

zoekt dan zelf een reeds eerder geinstallaeerd fotoprogramma en hierin

kun je de gescande beelden openen en bekijken en zomeer.

Het resultaat beeld is van goede kwaliteit.

Lees zonodig nog eens het bericht van Jannie.

MvG Willem

• Ton

Ik heb pas ook de ion slides 2 pc gekocht. Heb even wat moeite gekost om hem te installeren,

maar het is wel gelukt. Hij werkt bij mij goed, zowel dia's als negatieven scannen en overbrengen op PC.

Maar let er op dat het apparaat op een USB poort 2.0 wordt aangesloten. Op een andere USB poort

werkt hij niet

• L.P.A. van Esch.

Ik heb sinds een tijdje een ion diascanner PICS 2 SD aangekocht en is prettig om mee te werken, werkt snel en eenvoudig.

Mede door de uitstekende service van ION.KONRAD beschik ik nu over een dikkere dia houder, waarmee ik mijn kleinbeeld dia's aan het scannen ben (ongeveer 3000 stuks), ik stuit nu op het volgende probleem, wat ik ook heb ondervonden met andere scanners (o.a. UNOVIA scanner) die ik had geleend van goede kennissen;

* Het scannen gaat perfect, maar op iedere dia overheerst een blauwe gloed, welke niet is weg te werken, welke instelling ik ook probeer.

Ik vraag me af of dit euvel te wijten kan zijn aan het feit dat het HALF kleinbeeld dia's zijn, welke met een kleinere film in een iets groter frame gesitueerd zitten en dat dit wat grotere frame de belichting iets verstoord, waardoor deze blauwe gloed gaat overheersen???????

Ik moet ook iedere dia bijsnijden via een foto bewerkingssysteem, omdat de randen van het frame mee gescand worden , maar dat is de minste zorg voor mij, dat gaat vrij eenvoudig en snel.

Ik hoop dat er iemand is die mij voor die blauwe overheersende gloed een oplossing kan bieden, voor de rest ben ik zeer tevreden over de scanner en vooral over uw service van ION, KONRAD, die alles in het werk stellen om dit euvel te verhelpen, maar hebben tot nu toe ook geen oplossing gevonden.

Met de meeste hoogachting;

L.P.A. van Esch

06 22055520.

• Ruud

Het lijkt me dat die blauwzweem met een fotobewerkingsprogramma vrij eenvoudig weg te werken zal zijn.

En als het op al die dia's om dezelfde blauwzweem gaat is het vinden van de standaardcorrectie een eenvoudig hulpmiddel om ze daarna allemaal snel aan te pakken.

Nu ken ik de genoemde scanners niet, maar valt er niet te croppen voor het scannen? En zo ja, levert dat dan geen effect op?

• Albert

werkt de diascanner ook op Windows 7, probleem met stuurprogramma!?

• Debb

GEWELDIG!!! Ik heb de kleurinstellingen aangepast en nu heb ik foto's van mijn dia's!!!!

Heel erg bedankt op dit forum!