Ion diascanner

• Antony

In dit topic staan zo'n 6 tot 7 mensen die problemen hebben met die ION-scanner. Dan zou het inderdaad wel eens een scanner van inferieure kwaliteit kunnen zijn.

Goede scanners zijn die van Nikon en die van Epson. Zelf ben ik zeer content over de Epson V700, waarmee alle dia- en negatieffilms kunnen worden gescand.

• Joop

Familie van mij had hetzelfde probleem, maar lees even goed de handleiding en volg deze stap voor stap en je zult zien dat de dia dan wel goed gescand worden.

• hans_yvonne@planet.nl

Wie kan mij helpen. Ik heb de ION zowel op 32 als 64 bits proberen te installeren echter ook na het opnieuw opstarten, kent mijn computer de scanner niet.

• Jannie

Voor ons als zestiggers is de snelstartgids bij de Ion niet voldoende

om een start te maken voor het scannen van de dia,s.

Het apparaat kan ingesteld staan op fotonegatieven, hetgeen wel

is te scannen.

De oplossing is de site www.dnt.de. Dit is hetzelfde scanapparaat en bij

even zoeken op de site, is een uitvoerige handleiding in het Nederlands te

dowloaden (pag.62-84).

Hiermee kom je wel tot een snelstart!!!!

En… laten we eerlijk zijn onze dia,s waren misschien meer dan 30 jaar

in een doos op zolder, enkele keren werden ze vertoond, nadat de slede

uit de projecter over de vloer viel, was het over!!

Om nu eens op te ruimen op de zolder, komt de diascanner op het goede

moment.

We hebben de tijd ervoor, minder ruimte nodig om de cd te bewaren en als

we nu de dia,s nog eens -even- op de tv willen bekijken, moet de kwaliteit

van de beelden nog beter zijn dan -dertig jaar geleden-.

Alles wat verkleind wordt weergegeven is duidelijker, geen probleem.

En bedenk wel, wanneer maakt het cd-schijfje zijn gang naar de zolder??

Heel veel genoegen met uw dia,s scannen.

MvG Jannie

• Remco Jan

Ik denk dat dit draadje vooral aantoont dat je dit soort producten beter niet kunt kopen. Gewoon een scanner van een “merk” met fatsoenlijke support kopen en je hebt een stuk minder problemen. En voor de prijs hoef je het ook niet echt meer te laten: er is voldoende tweedehands te vinden voor maar iets meer dan zo'n prul scannertje.

• klaasx

Mijn idee. Voor het 50 jarig jubileum van mijn ouders ook effe zo'n goedkoop ding gekocht. Werkte niet omdat het usb 2 was.

USB 2 laten installeren, werkte wel. Maar de kwaliteit is gewoon niet goed. Met name de hoge lichten kan zo'n ding niet aan.

Bij het grasduinen door 50 jaar dia's kom ik een aantal dia's tegen die werkelijk van “wereldklasse” zijn. Zeer bijzondere momenten die vragen om kwaliteit. Van die dia's laat ik “higd end” scans maken bij een professioneel bedrijf. De kosten delen we. Daarna mooi laten afdrukken. De gewone kiekjes (de bulk) kunnen dan eventueel met dat goedkope ding.

• Joop

Bij USB altijd eerst de software installeren dan pas dan de USB apparaat aansluiten.

Als het dan nog niet werkt is het vaak een software matig probleem van het USB apparaat.

• willem

Maar Joop, bij het Ion film2SD zit toch geen schijfje met software??

Wat bedoel je hiermee, gewoon duidelijk zijn naar ons toe.

MvG Willem

• hans_yvonne@planet.nl

Ik heb de scanner op de computer van mijn dochter in één keer geïnstalleerd maar op mijn laptop (met windows xp versie 2002 servicepack 3) lukt het nog steeds niet. Wie heeft de oplossing ?

• Joop

Werk je alleen met de SD kaart dan moet die het gewoon doen in je PC. Stop hem in de kaartlezer en je moet hem kunnen lezen.

Maar voor algemeen geld voor USB, eerst software installeren en dan pas het USB apparaat aansluiten.