Samsung reparatie door E-Care

• Veggie

Heeft iemand ervaring met het laten repararen van een Samsung digitale camera door E-Care? Door Samsung werd ik verwezen naar E-Care. De eerste keer dat ik mijn camera opstuurde voor reparatie was ie ruim 3 weken weg en toen ik het weer terug kreeg, deed hetzelfde probleem zich nog steeds voor. Dus weer weg voor reparatie. Nu wacht ik alweer 3 weken, de vakantie staat voor de deur en een werkende camera is nog langer niet in zicht. Wel schofterig gedrag door E-Care. Zowel telefonisch als per e-mail schiet ik er geen steek mee op. Omdat mijn camera nu voor de tweede keer voor reparatie is opgestuurd, heeft Samsung of E-Care een aanvraag voor een nieuwe geplaatst. En daar nemen ze de tijd voor. Wat kan ik doen om er druk achter te zetten? Tientallen mails en telefoontjes naar E-Care en Samsung hebben nog niets opgeleverd. Dit is een vraag van mijn kant, laat het ook een waarschuwing zijn voor mensen met defecte aparatuur dat door E-Care wordt “gerepareerd”.

• JeroenW

Ah, een tweede dynafix dus.

Ga 's je rechtsbijstandsverzekering raadplegen.

• sipke

Dat was ook meteen mijn gedachte

• Veggie

Bedankt voor jullie reacties.

Helaas heb ik geen rechtsbijstandverzekering.

• Antony.

Stel je vraag hier: http://advocaten.startpagina.nl/prikbord/

• Veggie

@ Antony: “Op dit moment staat dit prikbord tijdelijk uit.” (advocaten.startpagina.nl)

Al met al ben ik nu 3 maanden mijn camera kwijt en Samsung is tot de conclusie gekomen dat de camera niet te repareren is. E-Care heeft er de tijd voor genomen. In eerste instantie heeft Ruben Malkus van Samsung toegezegd dat als de camera niet binnen 30 dagen gerepareerd zou zijn, dat er een creditering plaats zou vinden. We zijn inmiddels ruim 2 maanden (na tweede reparatiepoging) verder en creditering zit er niet in omdat ik mijn camera buiten de Benelux heb gekocht (dit heb ik vanaf het begin af aan duidelijk aangegeven en is ook te zien op de kassabon). Omdat de oorspronkelijke camera niet meer leverbaar is, wil Samsung mij nu een ander type camera aansmeren. Dat wil ik helemaal niet. Ten eerste ben ik klaar met Samsung, ik wil een ander merk camera. Ten tweede stellen ze camera's voor waar mijn SD-geheugenkaarten niet inpassen, zou toch flauw zijn als ik weer opnieuw moet gaan investeren in mini-SD kaarten.

Mijn vraag: ben ik verplicht om zo'n camera te accepteren of heb ik recht op geld terug?

Bedankt voor jullie reacties.

• sipke

Als je dat ding buiten de Brenelux hebt gekocht dan heeft de importeur kennelijk niks met die handel te maken en is het goodwill dat hij je een ander exemplaar wil geven.

• Veggie

@ sipke: wie is de importeur in dit geval?

De camera is buiten de Benelux gekocht en ik heb contact gezocht met Samsung toen de camera kapot ging. Samsung heeft mij vervolgens doorgestuurd naar hun “service”-provider E-Care.

• sipke

google.nl importeur samsung. enter

• Joop

Kijk Samsung hoeft niks, ze bieden je een camera aan ter vervanging ter waarde van je oude camera. Het maakt namelijk ook niet uit waar je de camera binnen Europa koopt garantie is in heel de europese gemeenschap geldig.

Dat jij geld wil en daarmee een ander merk camera wilt kopen is niet hun probleem. Ook is het niet hun probleem dat jij andere geheugen kaartjes moet kopen.

Dat jij niet blij bent met Samsung dat is een heel ander verhaal.