Nikon of Canon??

• Mick

Binnenkort wil ik een digitale speigelreflex camera kopen en heb als budget ongeveer € 1.000 over. Ik twijfel nog tussen een Canon Eos of een

Nikon. Zijn er mensen die mij kunnen adviseren wat het beste is en ook wat voor soort lenzen ik dan het beste kan nemen.

Goreten Mick

• Nikonsjoerd

Merk maakt geen bal uit, maar mijn persoonlijke smaak is Nikon.

Lenzen hangt ervan af wat je wilt fotograferen.

• Marlies1

Merk maakt inderdaad niet zoveel uit alhoewel ik een absolute pentaxfan ben.

ga naar een goede zaak en neem de camera's ter hand en voel welke het beste ligt en welke bediening je het makkelijkst vindt.

Wat lenzen betreft dat ligt er aan wat je wilt fotograferen.

• Theike

En uiteindelijk.. eindig je toch bij Canon >:D<

• JeroenW

En dan ga je dat soort smilies plakken… tja… ach… van een Canon gebruiker kan je niet veel beters verwachten denk ik.

• JeroenW

Wacht tot begin mei, dan ligt de nikon D5100 in de winkels. Ga die en de d3100 's vasthouden net zoals de nieuwste canons. Kijk wat je aanspreekt, wat meteen goed voelt.

Lenzen.. als je zelf geen bepaalde dingen in gedachten hebt begin dan met een 18-55. Prijs/kwaliteit is super en je kan op je gemak ontdekken wat je echt wilt.

• sipke

Deze is gemaakt met een Nikon D90. Is op dit moment te koop voor ca €600 en dan houd je nog € 400 voor lenzen over. Als je de treeth opzoekt dan zie je ook foto's met een D7000 gemaakt die duidelijk beter zijn, maar die camera is ook duurder. Overigens heb ik zo';n monster die met 1000 km/h op je afkomt op 90 x 60 afgedrukt en dat is een prachtige poster geworden.

http://fotografie.startpagina.nl/prikbord/13720084/13753690/re-hij-kwam-met-een-slordige-1000-kmh-op-me-af-razen#msg-13753690

• GJvdZ

Nikon of Canon? Ja.

• Mick

Hallo allen,

Bedankt voor de reacties. Binnenkort ga ik mijn licht op doen bij Cameraland in Alkmaar om te kijken hoe de D5100 in de hand ligt.

Wat betreft lenzen zit ik zelf te denken aan een 18 - 55 mm lens voor de normale foto's en een 55 - 200 mm lens om af en toe de

mooie details op de foto te zetten.

Groeten Mick

• Nikonsjoerd

Vergeet die zaak, niet klantvriendelijk.