Nog meer zoom dan 18-300? Ik zou liever gaan voor 18-80 en 80 tot 300
Met alle respect, maar dat is ook niet echt toonaangevend als het erop aan komt. Sites als www.photozone.de zijn wat testen betreft een stuk nuttiger. Op die site krijgt deze lens “slechts” 2,5 sterren.
Maar goed, ondanks dat er betere objectieven zijn, moet je wel in staat zijn om met dit objectief scherpe foto's te maken. Dat kan immers ook al met de goedkope instaplensjes mits gebruikt binnen de limieten.
GJvdZ Schreef:
——————————————————-
> Sites als
> www.photozone.de zijn wat testen betreft een stuk
> nuttiger. Op die site krijgt deze lens “slechts”
> 2,5 sterren.
ehhh…. http://www.photozone.de/canon-eos/191-canon-ef-28-300mm-f35-56-usm-l-is-test-report–review?start=2
Voor optisch 3 sterren en wordt aangemerkt als highly recommended. (vroeger moest de lens volgens mij op alle drie minimaal 4 sterren scoren om die aanbeveling te krijgen)
Groetjes van Rudo
Voor een superzoom is het geen gek objectief. Mits je de beperkingen ervan kent, zoals in de test beschreven.
good/average in the true sense - goed / gemiddeld in de ware zinThis indicates that the product stands out from the rest of the crowd. This doesn't necessarily originate in a 5-star rating - it is a “context” rating relative to competing products.Dit geeft aan dat het product onderscheidt zich van de rest van de menigte. Dit betekent niet noodzakelijk afkomstig is uit een 5-sterren rating - het is een “context” rating ten opzichte van concurrerende producten.
Beste lezers,
Het kan ook een foutje zijn van de lens,wat normaal nooit voorkomt maar jij hebt het dan!
Kan net zo goed te maken hebben met een back of front focus… wat je moet instellen.
Het kunnen verschillende dingen zijn,maar dat die soft is kan ik niet zeggen http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Sample-Pictures.aspx?Equipment=295
Groetjes
Als je de testen goed leest en ik neem aan dat je gedaan hebt. Lees je duidelijk dat het een trage objectief betrefd autofocus.
Verder als ze goede test had gelezen moet je deze objectief heel erg knijpen om scherpe beelden te krijgen en van beweging van het onderwerp houd dit objectief niet. While IS helps greatly with motionless subjects, you will need a reasonable amount of light (or flash) to stop action with this lens. Terwijl IS helpt enorm met de roerloze onderwerpen, heb je een redelijke hoeveelheid licht (of flash) om actie te stoppen met deze lens.
Ze had veel beter de Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM kunnen kiezen. Was uitermate geschikt naar omschrijving van haar verhaal.
Vroeger toen ik nog analoog fotografeerde had ik een Canon A1 met een FD-400 en een 2x extender. (is 800mm en te vergelijken met een kijker van 16x…)
daarmee fotografeerde ik uit de hand en haarscherp. Nu heb ik ee 450D en een EF100-400 en dat is zonder extender
knap lastig uit de hand scherpe foto's te maken. Of komt het doordat ik inmiddels een paar jaartjes ouder ben geworden en niet meer zo'n vaste hand heb.
Wel moet ik er bij vermelden dat de FD400 goed in de hand ligt en een uitstekend objectief was, om uit de hand te fotograferen, wat de EF100-400 zeker niet is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?