lens

• denord

Goedendag, geachte

Na een tijd van afwezigheid weer terug op het forum. Ik zit met een probleem.Met mijn pensioenering een Nikon D80 gekregen met o.a. een Tokina lens.AF 50-135. f 2.8. DX. Een prima lens maar zonder VR. en SWM. Mijn probleem is, dat ik mijn rechterarm niet meer stil kan houden, het resultaat kan je raden.

Vraag één, Als ik deze lens verkoop, wat kan ik er voor vragen ? nieuwprijs, € 680,- 2 jr geleden.

Vraag twéé, Ik heb de Nikor AF S DX 16-85 / 3.5-5.6 G ED VR “ Pfff ” op het oog. Is dat een goeie keus? Of, wat voor lens raden jullie mij aan.

Ik heb nog een lensje, de Tamron 17-50 f 2.8. Daar heb ik geen problemen mee.

Ik ben een amateur die fotografeerd in en rondom het huis, dus geen hoogstandjes.

Gr. denord

• sipke

Wel eens een statief geprobeerd?

• denord

Ja zeker, ik vind dat een gedoe en vaak zijn de leuke momenten al weg. Of ik moet mijn camera altijd op statief laten staan.

Gr denord

• Nikonsjoerd

Heb je al eens gekeken naar de AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR

• denord

Daar ga ik mij is in verdiepen. Bedankt Sjoerd

• denord

de AF S Nikkor 24-120 f/4 G ED VR is geen DX lens. Mijn camerabody is DX formaat. D80

• JeroenW

Dat geeft niet hoor, die lens doet 't ook prima

• JeroenW

De 50-135 is een lastige. Tokina is altijd een wat obscuurder merk geweest en de 50-135 is bepaald geen allrounder. Aan de andere kant, ding is lastig te vinden. Ik denk dat ik 'm voor 500 euro in de aanbieding zou gooien. Als je op marktplaats adverteerd ook even in de tekst zetten dat het een ideale portretlens is. Fotoapparatuur.nl is ook een goeie plek.

Heb je mazzel wordt er wat op geboden. Voor minder dan 450 zou ik 'm zeker niet wegdoen.

16-85, ik heb ‘m ’s geleend van een collega. Prima ding, mooi gemaakt, prestaties die je verwacht van een duurdere nikon zoom. Persoonlijk vind ik 'm niet zo veel beter dan de 18-105 om het enorme prijsverschil te rechtvaardigen

• Rudo

Als je de Tamron 17-50 hebt en daar prima foto's mee kunt maken (dus geen last van de trillende rechterarm) zie ik niet in waarom je de 16-85 zou kopen. De 16-85 heeft een wat groter bereik, maar wellicht als je de 24-120 aanschaft heb je dat bereik vanaf de 50 mm al weer terug…..

• denord

Bedankt voor jullie adviezen.Ik ga er over nadenken.