Canon EOS 1000D of de 450D?

• Johan

De Canon 55-250 is geen slechte lens maar let er wel op dat deze niet erg lichtsterk is.

De lens begint bij F4.5 tot F5.6. Bij 55 mm heb je dus een sterkte van F4.5 (dit is niet supergoed)

Op 250 mm heb je nog maar F5.6 en dat betekend dat je bij goed daglicht leuke foto's kan maken

maar zodra het wat schemerig wordt of je bent binnenshuis ga je het snel merken.

Lichtsterke lenzen kosten dan ook meteen een stuk meer ! (moet je nog langer sparen)

Als je deze lens toch wil kopen. Ga dan voor de IS versie. (vanaf 199,- euro)

• Chantalmv2

Ja dan zou ik zeker voor de IS versie gaan…..

Zie dat ik nog veel moet leren, hoop dat de workshop daar een beetje bij zal helpen.

• Johan

Je moet ze gewoon het hemd van het lijf vragen daar.

Die man weet gewoon heel veel van fotografie. Erg handig

voor de dingen die je nog niet weet na het lezen van een goed

boek over digitale fotografie. Dat zou ik zeker van te voren doen.

Wat je daarna nog niet goed begrijpt vraag je aan hem.

• Rudo

Wat je vertelt Johan klopt wel, maar de meeste beginnende hobby fotografen zetten gewoon hun pop-up flitser aan en leggen de herinnering vast. Het meerendeel van de beginnende fotografen nemen de camera mee als ze leuke dingen gaan doen. Daar komt bij dat de Canon 500D behoorlijke resultaten heeft als het op hoge ISO aankomt.

Voor het lichtsterke werk zou ik naar prime lenzen kijken en de beste prijs-kwalitiet verhouding die je voor Canon kunt krijgen is de 50 f/1.8 Dat is dan nog weer wat lichtsterker dan de Tamron 17-50 f/2.8 en voor minder dan de helft van de prijs. Het nadeel kan zijn dat 50 mm wat te lang is voor binnenshuis, maar dat hangt ook af van hoe groot je huis is.

De 55-250 lens van Canon is overigens alleen maar in IS uitvoering te krijgen. Als je een telelens wilt hebben van ongeveer dezelfde beeld kwaliteit is het de 55-200 van Canon…..

Groetjes van Rudo

• Ilona~^~Collin~^~Ferron

Ik heb bijna 2 jaar geleden mijn eerste Canon 450D gekocht met de kitlens en heb er al snel een macro lens bij gekocht omdat ik me vooral concentreer op de portretfotografie. De lens die ik erbij heb ik de Tamron 70-300 en het resultaat is super. Daarnaast gebruik ik ook een externe flitser. Maar aangezien jij het alleen als hobby ziet is dat misschien overbodig aangezien er ook wel een kostenplaatje aan vast zit. Ik heb inmiddels ook wat opdrachten en zeer tevreden klanten ondanks mijn tot nu toe beperkte uitrusting. Ik zou je wel aanraden om ook een UV filter erbij te kopen, het resultaat is mooier (is mij verteld in ieder geval) en je beschermd je originele lens er ook mee. Kortom: een 450D is een mooie begin-camera en is makkelijk uit te breiden.

• Chantalmv2

Het is inmiddels een Canon 500d geworden, gisteren voor mijn verjaardag gekregen!

• JeroenW

Dat een uv filter beschermt geloof ik, dat het resultaat mooier zou zijn wil ik bewezen zien, daar geloof ik nl. niets van.

• nikonsjoerd

Wil ik ook wel eens zien ja…. dus IlonaMV2… laat maar zien! :D

• JeroenW

Wedden dat ze dat niet gaat doen?

• nikonsjoerd

Wat.. reageren… nee natuurlijk niet… B)