Canon EOS 1000D of de 450D?

• Rudo

Misschien hier even kijken…..

http://tweakers.net/pricewatch/cat/288/spiegelreflexcameras.html#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKTylNLlHSgQgH5xeVAEUTi5OVagE

• Joop

Let wel de 450D is een uitloop model. Wordt niet meer gemaakt.

• Chantalmv2

Dus? Kun je dan beter voor de 500 gaan?

• Joop

Nee hoor, alleen zal de 450D niet overal meer beschikbaar zijn. Bij sommige winkels helemaal niet meer verkrijgbaar.

• Oneill17

Hoi Chantal,

Met dit budget is een 450D met dat objectief al bijna niet meer mogelijk omdat je al aan 600 euro totaal komt. De 1000D met de Tamron 18-200 zou wel kunnen, maar dit objectief heeft geen stabilisatie.

Kijk eerst eens welke body “lekker in de hand ligt” dan weet je al meer. Er zijn van die grote winkelketens waar je niet gek hoeft te zijn om te kopen. Daar staan heel veel DSLR’s op een rijtje “op stokjes” en die kun je allemaal rustig ter hand nemen. Meestal voel je al vrij snel of het lekker in de hand ligt of niet. Kopen zou ik er trouwens niet zo snel doen, maar dat is persoonlijk… ;)

En probeer dan wat objectieven uit waarbij je nu moet bedenken of je veel zoom nodig gaat hebben. Er is veel keuze in objectieven en er zijn grote verschillen in lichtsterkte. Maar die keuze wordt grotendeels door jouw budget bepaald, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

Op dit prikbord is men niet positief over Tamron-objectieven zoals de 18-200 en de 18-270 maar dat is logisch als de critici zelf beschikken over supersonische, lichtsterke maar ook heel dure objectieven. Een 18-105 zou ook prima zijn voor wat jij er mee wilt gaan doen. Verder vind ik de Tamron 18-270 een prima objectief maar het is een beetje van alles. Het is een groothoeklens, maar geen perfecte. Het is een zoomlens, maar geen perfecte. Het is alles in één en wanneer een ander zijn 18-55 staat te verwisselen omdat de kinderen verder weggelopen zijn en niet meer leuk op de foto gezet kunnen worden, zoom jij even naar 200mm en maakt een leuke foto! Niet eentje die in een fotoblad komt te staan vanwege de fantastische scherptediepte, maar eentje waar jij of een ander familielid heel blij mee is. En dat is ook belangrijk in de fotografie!

Veel succes met puzzelen en kiezen!

JW

• Joop

Hier zijn we over alle superzoom objectieven niet positief. Dit even terzijde.

Er is maar een goede zoom en dat zijn je benen.

• Johan

Ik bezit zelf al meer dan een jaar aan Canon 1000D. Het is een uitstekend

toestel voor de prijscategorie maar de kitlens en die 18-200 mm tamron zou ik direct de

vuilnisbak ingooien (of te wel: als je een 1000D kies, kies dan alleen de body !!)

Kost je 329,- euro. Heb je nog geld over om een betere lens aan te schaffen.

iedereen is hier negatief over de Tamron lenzen maar de 17-50 f2.8 VC is meer dan

een goede vervanging voor je kitlens. Zijn concurrent is een Canonlens van ruim 800,-

(oke, is iets steviger gebouwd dan de Tamron maar kwalitatief verschikt het niet veel)

Een 1000D is een heerlijke camera. Ik koop aanstonds een canon 7D maar de 1000D

doe ik never nooit weg.

• Chantalmv2

Hoi Johan,

bedankt voor je antwoord maar heb inmiddels de keuze gemaakt en het is een Canon EOS 500D geworden met 18-55 IS lens. Nu sparen voor extra lens. Ik hou marktplaats ook in de gaten!

• Johan

Ook een mooi toestel.

Kijk voor lenzen ook op cameranu.nl of cameraland of konijnenberg.

Hier heb ik al mijn lenzen vandaan. Je weet dan wat je krijgt en duur zijn

ze zeker niet. Koop NOOIT een tweedehands lens !!!!!

• Chantalmv2

Nee geen 2e hands lens? OH zat juist te kijken op marktplaats (zie mijn andere berichtje voor jou). de Canon 55-250 lijkt me super, ff sparen dus!