De D90 geeft aan of een accu nog levensvatbaar is… best handig!
(nieuw item in de Canon vs. Nikon discussie)
Groet,
JW
Tja… die eneloop batterijen raken ook een keer op zodat je tegen dezelfde problemen aanloopt als de oude accu van die Canon gebruiker. Op het moment dat de levensduur van een volgeladen batterij / accu steeds korter wordt, dan moet je de boel gaan vervangen. Dat geldt voor accu's maar ook voor batterijen.
Ik ben blij met mijn adapter voor mijn battery grip. Ik heb de adapter echter nog nooit hoven gebruiken, want het is mij nog nooit gelukt om beide accu's in één dag leeg te krijgen, volgens mij zelfs nog geen eens één accu.
Groetjes van Rudo
De meeste (zo niet alle) niet oplaadbare batterijen geeven na het maken van een paar foto's al de geest. Ik zou liever een lader kopen die ik onderweg kan gebruiken. Dus op sigarettenaansteker of op lichtnet in het hotel. Als je dan 2 (stel) accu's hebt dan moet het voldoende zijn om nooit zonder stroom te raken. Verder is het een fabeltje dat je accu's moet gebruiken tot ze leeg zijn, dat was vroeger zo met NiCad, maar de tegenwoordige Methaalhydride mag je op elk moment opladen. Wel moet je de eerste 3 x van gebruik volledig ontladen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?