keuze lens

• Dennis

Dat is ook een optie, maar vaak weet je in het begin niet hoeveel mm je nodig hebt en

in welk gebied je het meeste de foto's maakt. Groothoek of tele, dat is een groot verschil.

• Joop

Op zich is er niks mee om gelijk duurdere lenzen te kopen. Er is een maar, jij ziet het verschil niet in het begin tussen een goede goedkopere lens en dure lens.

En met duurdere lenzen maken je echt geen betere foto's hoor, dat doe jij als fotograaf.

Ieder zijn keus ik ben zelf begonnen met alleen een 50 mm lensje. Daar mee leren fotograferen en later pas eens een zoom objectief gekocht.

En de 2 kitlenzen van Canon zijn op zich goede lenzen waarmee je goed kan leren fotograferen. Wil je betere lenzen dan zit je al te praten over objetieven van rond de 400 a 600 euro.

En wat betrefd Marktplaats, geloof al die verhaaltjes niet, zijn gewoon mensen die geld willen verdienen. Velen kopen ze op via rommelmarkten en dergelijke of kopen via outlets stores goedkoop spul op en verkopen dat weer via marktplaats. Zoveel 5D of 1DS worden er echt niet verkocht hoor.

Garantie zegt in principe helemaal niks is gewwoon een contract tussen verkoper en koper.

• Joop

Op zich is er niks mee om gelijk duurdere lenzen te kopen. Er is een maar, jij ziet het verschil niet in het begin tussen een goede goedkopere lens en dure lens.

En met duurdere lenzen maken je echt geen betere foto's hoor, dat doe jij als fotograaf.

Ieder zijn keus ik ben zelf begonnen met alleen een 50 mm lensje. Daar mee leren fotograferen en later pas eens een zoom objectief gekocht.

En de 2 kitlenzen van Canon zijn op zich goede lenzen waarmee je goed kan leren fotograferen. Wil je betere lenzen dan zit je al te praten over objetieven van rond de 400 a 600 euro.

En wat betrefd Marktplaats, geloof al die verhaaltjes niet, zijn gewoon mensen die geld willen verdienen. Velen kopen ze op via rommelmarkten en dergelijke of kopen via outlets stores goedkoop spul op en verkopen dat weer via marktplaats. Zoveel 5D of 1DS worden er echt niet verkocht hoor.

Garantie zegt in principe helemaal niks is gewwoon een contract tussen verkoper en koper.

• lenzvilozoov

Wildersstemmer?

• nikonsjoerd

Ik zie de overeenkomst tussen politiek (en een daaraan verbonden keuze alsof ik wilders zou stemmen) en het feit over een licentie.

Verklaar je nader.

• Dennis

Als je de overeenkomst ziet, waarom moet ie zich nog nader verklaren?

;)8-):D

• wildersvilozoov

Het heeft te maken met eenkennigheid…

1 volk

1 ras

1religie

1 merk

• nikonsjoerd

Dat was cynisch bedoeld. :D

• nikonsjoerd

Je bent denk ik 70 jaar telaat. Maar feit blijft dat als cameramerk x moeite doet om hun producten te ontwikkelen er niet zomaar een merk y mee weg mag lopen.

Zie het als a merken en de huismerken van supermarkten.

• Remco Jan

Wellicht is het niet patenteerbaar. Dan kan je ook niet zoveel tegen reverse engineering doen.

Of men redeneert: “als er voor mijn merk geen ”betaalbare“ objectieven beschikbaar zijn, kiest de klant misschien voor een ander merk”.