Fotovakschool

• fotomark

Wat in mijn optiek misschien wel het belangrijkste is, is jezelf goed in de markt kunnen zetten.

Uiteraard is hoe goed je kan fotograferen zeer belangrijk.

Maar jezelf in de markt zetten en jezelf goed kunnen verkopen is sowieso erg belangrijk.

Dus een goede site is in deze tijd zeer belangrijk, met niet te veel foto's want bij veel sites zie je honderden foto's die niemand gaat bekijken. Een (potnetiele) klant moet binnen 10 a 15 foto's zien wat jij in huis hebt. Daarnaast goede spullen! Als je een gemiddelde camera en lens bezit dan is de kans groot dat je klant misschien wel een betere camera heeft dan jij, hoeft niet uit te maken natuurlijk maar staat wel vreemd natuurlijk.

In portret werk zit nu ook weer niet zo heel veel werk, iedereen doet het. Of je moet echt goed zijn.

Reportage is ook een beetje hetzelfde ding. Er komen zo ongelooflijk veel fotografen elk jaar bij dat het moeilijk is om je te onderscheiden.

Dus marketing en kennis geven vaak wel de doorslag.

Dit leer je volgens mij wel op weinig opleidingen maar dat is toch iets wat je in je hebt of niet.

Fotoacademie is zeker artistieker maar mijn inziens niet helemaal van deze tijd qua kennis.

Ik denk dat allebei de opleidingen goed zijn. Werk je er naast? Dan wordt het zwaar want de opleiding gaat je veel tijd kosten en zal nagenoeg al je vrije tijd opslurpen als je full time werkt. Hou hier dus rekening mee.

• ype

Ja de technische kant is zeker belangrijk voor een vakfotograaf, maar je artistieke kant zorgt er voor dat je opvalt tussen de grijze massa.

• De Klik

Dus, om zo goed mogelijk gebruik te maken van jouw artistieke kwaliteiten is het elangrijk om zoveel mogelijk technische kennis te bezitten.

Het artistieke deel wordt altijd “iets van jezelf”

Het technische deel is te leren.

• ype

Om je artistiek te ontwikkelen heb je zeker een leerperiode nodig, waarom zouden anders nog studenten naar de kunst academie gaan, het is wel belangrijk dat je aanleg hebt.

• Dennis

Even heel erg offtopic, maar pfff dit kon ik even niet aanzien:

Niet achter elke d hoort een t…

Vindt ik

rondt Apeldoorn wonen

En de ergste: Ik vondt

:S ::o 8-)

• ilse W

Ik hoop dat je de opleiding gaat doen, maar houdt wel rekening met veel huiswerk.

Als je een baan heb ik het moeilijk te combineren.

Zelf heb ik de basis gedaan, en ben op zoek naar een nwe opleiding.

• De Klik

Als je op die manier een offerte maakt“, kom je in ieder geval niet over als ”vakfotograaf".

:D

• ype

Eerder heb ik geschreven dat de fotovakschool geen erkende opleiding is , maar sinds enige tijd zijn de dagopleidigen erkend.De andere punten van kritiek blijven overeind.

• martin alberts

Prima opleidingen bij de Fotovakschool.

Ik behaalde daar mijn diploma Vakfotografie, maar dat is al wel 35 jaar gelden.

Martin

www.martinalberts.com

• Antony

martin alberts Schreef:

——————————————————-

> Prima opleidingen bij de Fotovakschool.

> Ik behaalde daar mijn diploma Vakfotografie, maar

> dat is al wel 35 jaar gelden.

>

> Martin

>

> www.martinalberts.com

En heb je daar nog iets anders geleerd dan dat ene trucje om de luchten zwart te maken?