canon 1000d + l lens ?

• De Klik

Maar het staat wel stoer op het voetbalveld B)-

Standaard de enorme zonnekap erop en je bent helemaal het mannetje :D

• Dennis

Zonnekap zou ik sowieso ALTIJD gebruiken…

• Dennis

Nouououou, ik denk dat in dit geval iedereen wel het verschil op 300mm kan zien als je met

een 70-300 f4.0-5.6 of met een 300 f4.0 IS L dezelfde foto maakt…

Er zijn onder de echte beginners niet veel lui die rekening houden met de gebreken van de eerste

lens EN met behulp van Photoshop weer voldoende recht kunnen zetten.

1. Fotograaf

2. Glaswerk

3. Body

4. Photoshop

Dat is in mijn ogen het rijtje op volgorde voor het maken van een goede foto :D

Gr. Dennis

• De Klik

Ik zou van jou niet anders verwachten.

(:P)

• Joop

Je kunt een zoom lens nooit en dan ook nooit vergelijken met een prime lens. Daar zit zo'n wereld van verschil tussen.

Een goede fotograaf met een compact camera net zo goed goede foto's als met een 1D met daarop een L lens.

Goed glaswerk is belangrijk maar dat hoeft echt geen L lens te zijn. En de 70-300 is gewoon een goede lens.

• Remco Jan

Misschien maakt een beginner wel betere foto's met een 70-300 dan met een prime 300mm, en wel omdat hij/zij er nog aan moet wennen dat je niet uit kunt zoomen…. Een prime geeft superieure beelden, maar je moet wel verder vooruit denken t.o.v. een zoomlens. En dat leer je vooral door veel te oefenen.

• De Klik

Een prime 300 is niet makkelijk. Als je daar mee aan het veld gaat zitten wil je een tweede body met een zoomertje erop.

Voor de vuggeltjes is ie wel leuk met een 2.0 extender .

• Dennis

1. Klein tikfoutje, het had de 75-300 i.p.v. de 70-300 moeten zijn. Duidelijk verschil tussen deze twee.

2. Is ook geen vergelijk, maar dit naar aanleiding van Mark's eigen aangedragen lens/vraag.

3. Voor de rest helemaal met je eens.

• L vilozoov

Nonsens

Je kan zooms van tegenwoordig heel goed vergelijken met primes (die meestal oudere/oude ontwerpen zijn)

Meestal zijn de zooms beter, alleen extra lichtsterkte is nog een reden om een prime te nemen.

• De Klik

Dat kun je niet menen vilozoov.

:S