canon 1000d + l lens ?

• mark vd berg

Hallo,

Heb een canon 1000 d met een tamron 18-200 lens.

Wil een nieuwe lens kopen met is en usm.

Nu kan ik natuurlijk de canon 75-300 nemen, maar het valt mij op dat er een hoop te koop staan op markplaats,

omdat ze overstappen op een l lens.

Zit dus zelf ook aan een l lens te denken, maar mijn vraag is of mijn camera daar wel geschikt voor is?

Wie kan mij advies geven?

Vr gr mark vd berg

• nikonsjoerd

Omdat een ander in de sloot springt, daarom spring jij erachter aan?

Raar hoor. Volg liever je eigen weg.

• Ookikbennuanoniem

Wat ga je er mee doen, wat is je budget ? De camera is het probleem niet, daar kun je alle L lenzen op gebruiken. Ik zou alleen geen heel zware lens aan een 1000 D hangen maar dat is persoonlijk.

• mark vd berg

Wil er vogeltjes etc. en voetbal foto,s mee maken.

Budget is +/- 1000, euro.(wordt dus een 2e hands) Maar wil er wel zeker van zijn, dat de l lens beter en scherper is dan de 70-300. En dat mijn body er geschikt voor is.

• Remco Jan

Scherpe foto's is niet alleen een kwestie van betere objectieven maar ook voor een heel groot deel techniek. Persoonlijk zou ik pas een duurdere lens kopen als je met een consumentenlens tegen beperkingen aanloopt die door de apparatuur wordt veroorzaakt.

Metingen op Photozone.de zijn wel verhelderend:

70-300 f4-5.6:

http://www.photozone.de/canon-eos/200-canon-ef-70-300mm-f4-56-usm-is-test-report–review?start=1

70-200 f/4 L:

http://www.photozone.de/canon-eos/195-canon-ef-70-200mm-f4-usm-l-test-report–review?start=1

Als je kijkt naar de resolutie op 200mm, dan zie je dat beide objectieven elkaar niet zoveel ontlopen. Het is aan jou om te bepalen of je dat het geld waard vindt (en het ongemak van het zwaardere gewicht).

• Remco Jan

… moet natuurlijk zijn “hogere gewicht”.

• JeroenW

De lens zal wel wat scherper zijn, iets beter contrast hebben en sneller focussen. Verder loop je er heel trots bij met een grijze 70-200 met rood randje.

Vraag is alleen, ga jij er betere foto's door maken?

• Dennis

Je body is geschikt voor alle Canon lenzen, geen geneuzel aan die kant.

De aangegeven 70-300 zal wat softer zijn bij de 300mm, maar die 300mm zal ook te weinig zijn voor vogels.

Tenzij je weer gebruik gaat maken van een schuilhut, want om die kleine beestjes groot op beeld te krijgen,

wordt het liefst gebruik gemaakt van 400 of 500mm. Dan kan je een paar dingen doen:

- Een lichtsterke lens kopen waarop een extender 1.4x en/of 2.0x gezet kan worden

- Of een tweede lens erbij kopen voor het voetbal, omdat je hiervoor waarschijnlijk te veel mm's hebt en

je bij Canon in dit bereik al snel vast zit aan een prime (geen zoom-lens)

- Afstappen van Canon en naar bijvoorbeeld een Sigma gaan kijken

Je hebt een leuk budget, dus besteed deze wijs ;)

• De Klik

De Sigma EX serie is over het algemeen uitstekend.

• Joop

Laat ik het zo zeggen de meenste mensen zien het verschil niet tussen een foto gemaakt een L lens of met een gewone lens.

Dergelijke lenzen komen het best tot zijn recht op een 5D, 1D, 7D en 50D.

Let wel IS is een hulpmiddel, die niet zalig makend is.