portret

• Ad

Ik denk dat het komt omdat je het licht van voren erg laag hebt staan.

Schaduwen boven de wenkbrouwen komt denk ik een beetje vreemd over.

Je kent het wel, dat effect van de zaklamp onder je gezicht.

• Wil67

Het heeft wel een enorme dieptewerking, mischien wel vanwege die enorme neus.

• Dranoel

fotograferen is schrijven met licht, Edwin, maar het kan ook ‘donker’ uitpakken . . .

• Dranoel

Waar heb je dat opgezocht, Edwin?

• Edwin J.

vroeger wel, nu allang niet meer…

• Ad

Ik vind het nogal wat dat je jouw werk vergelijkt met dat van “meesters”.

• Ad

Nee tegenwoordig zijn we allemaal “kunstenaar” of niet Edwin.

( kunstenmaker zul je bedoelen)

• Edwin J.

Dat maak jij ervan. Ik haal er alleen inspiratie uit. In dat opzicht vergelijk ik het dus wel alleen niet op de manier die jij denkt.

• Edwin J.

Dit is zwartwit denken. Juist hierdoor wordt ‘kunst’ een te pretentieus en verkracht woord. In mijn reactie op Dranoel bedoelde ik enkel een verschuiving van de ambacht. Die verschuiving opzich heeft niks met kunst te maken.

• Tamar

Tja, dan zal het wel aan mij liggen dat ik me bij clair obscure iets anders voorstel. Laten we het erop houden dat ik liever een Caravaggio aan de muur hang. Als ik daar het barok effect bekijk en het spel met licht zie met die gedrappeerde doeken denk ik; wat mooi. Hier denk ik; wat een lelijke sweater….

Ik denk dat hier veel meer uit te halen valt in een andere setting, met andere houdingen (de vorige serie keken ook allemaal zo hetzelfde en in dezelfde pose).