Goed punt. Denk ook aan het geld en de vaardigheden he. Een 300mm kun je uit de hand nog wel aardig schieten en is maar rond de 200 euro.
Het grootste risico van Sony lijkt mij de toekomst. Voor Nikon en Canon zijn DSLR zo'n beetje hun core business (in ieder geval qua winst). Voor Sony is het slechts 1 van de vele producten. Als blijkt dat het marktaandeel van Sony in deze markt niet substantieel stijgt (Nikon en Canon verdelen nu zo'n beetje 85…90% van de markt), zal Sony zomaar kunnen stoppen met DSLR's. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar de kans is aanwezig.
Inmiddels bij 2 andere winkels geweest om eens te “voelen”. Na een bezoek aan de mediamarkt definitief de beslissing genomen dat het Nikon moet worden, die ligt toch lekkerder in de hand dan de Canon en de Sony.
Bij de eerste winkel werd een 18-200 lens (bij een D80) aangeraden, omdat je dan een mooi bereik hebt zonder te moeten wisselen. Nu toch besloten om 2 lenzen te kopen, waaronder een 70-300. Met de 70-300 kom je toch iets verder en de beeldkwaliteit van een 18-200 is niet altijd geweldig heb ik (o.a. op dit prikbord, bedankt Jeroen :-)) gelezen.
Twijfel is er nu nog tussen:
- D90 met 18-105 kitlens (Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR)
- Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
of:
- D60 met 18-55VR
- Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
Kosten bij mediamarkt: ca 1.400,- om ca 900,-
Ik moet natuurlijk zelf kiezen of ik 500 meer uitgeef voor een D90, maar advies is evengoed zeer welkom !
Mar80 schreef:
>
> Inmiddels bij 2 andere winkels geweest om eens te “voelen”.
> Na een bezoek aan de mediamarkt definitief de beslissing
> genomen dat het Nikon moet worden, die ligt toch lekkerder in
> de hand dan de Canon en de Sony.
> Bij de eerste winkel werd een 18-200 lens (bij een D80)
> aangeraden, omdat je dan een mooi bereik hebt zonder te
> moeten wisselen. Nu toch besloten om 2 lenzen te kopen,
> waaronder een 70-300. Met de 70-300 kom je toch iets verder
> en de beeldkwaliteit van een 18-200 is niet altijd geweldig
> heb ik (o.a. op dit prikbord, bedankt Jeroen :-)) gelezen.
>
> Twijfel is er nu nog tussen:
> - D90 met 18-105 kitlens (Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G
> ED VR)
> - Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
>
> of:
> - D60 met 18-55VR
> - Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
>
> Kosten bij mediamarkt: ca 1.400,- om ca 900,-
>
> Ik moet natuurlijk zelf kiezen of ik 500 meer uitgeef voor
> een D90, maar advies is evengoed zeer welkom !
70-300 is een fijne telezoom, zaakje waar ik van de week m'n D300 heb gehaald had er nog eentje voor 329 euro, was ik niet blut dan had ik 'm meegenomen.
Het zijn alletwee mooie camera's, alleen anders. Het prijsverschil is op zich wel terrecht, ding is wat is het beste voor jou. Lees 's wat reviews, bijvoorbeeld die van dpreview.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?