Andere lens of extender voor safari

• Vaarclub

Waarom niet een Sigma 50-500 mm?

Deze zijn voor een schappelijk prijs op MP te koop.

Met een diafragma van 6.3 op maximaal bereik kun je prima uit de voeten.

In mijn eerdere reacties heb ik al aangegeven dat de ‘Bigma’ een prima lens is gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

Lees anders de reviews op internet er even op na.

Een ander voordeel is dat je met 50-500 niet van lens hoeft te wisselen. Ook dat is een voordeel in het stoffige Afrika (een stofje zit zo op je sensor).

Tenslotte onderschrijf ik het advies voor de geheugenkaartjes van harte.

Neem er genoeg mee (ook gezien de huidige belangelijk lage prijs)

• woeper

Hoi,

Ben zelf ook op safari geweest met een 200mm lens en heb er geen spijt van gehad, zat met hetzelfde probleem als jou. Er zijn natuurlijk wel momentem dat je liever een lens hebt die net iets verder gaat, maar er is altijd wel iemand in de groep die wel zo'n lens of nog meer heeft. Ik vond het erg veel geld om een extra lens aan te schaffen, als ik er een had kunnen lenen had ik die natuurlijk wel meegenomen….

Sterkte met je keuze

Marie-jose

• Martin

Na het lezen van jullie reakties, een paar nachten slapen en natuurlijk veel overleg met mijn vrouw :-) heb ik besloten om toch een andere lens te gaan aanschaffen. Mijn huidige 70-200 f/4 L-lens ga ik weg doen en zit eraan te denken om de 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM ervoor terug te kopen. Dit lijkt mij een mooie lens voor op safari en ook belangrijk een goede en redelijk handzame lens voor allround zoomgebruik daarna. Was is jullie ervaring met deze lens, of hebben jullie misschien een andere optie? En hoe zit het met de lichtsterkte van deze lens bij schemering?

• De Tobfotograaf

goeie lens, heb m zelf ook

ben er tevreden over, maar ik vind m niet echt goed handelbaar

er een aantal uren mee sjouwen is ook niet echt praktisch, daarbij maak ik gebruik van een manfrotto snelkoppeling (RS-2) dan kan je m makkelijk met een hand dragen, zonder dat je kramp in je handen krijgt. het objectief heeft nl. een grote diameter en weegt dus ook wel iets zwaarder dan de 70-200.

ik zou zeker de 70-200 niet weg doen, jammer dat dat de 70-200 IS USM niet is, die is kwalitatief een stuk beter