Nikon lenzen vraag

• Tamar

De lens hoeft voor mij echt niet tot 200 te gaan, daar heb ik mijn telemonster al voor. 105 is echt het maximum.

• Remco Jan

Ben overigens wel benieuwd wat het minimum bedrag voor een FX zal gaan worden. Zo'n grote sensor maken wordt nooit echt goedkoop denk ik, tenzij de chipfabricage processen ontzettend veel beter worden.

• JeroenW

Ach, nooit is wat sterk denk ik. Kijk ‘s 5 jaar terug, de Nikon D70 had een introductieprijs van zo’n 1000 euro voor de body. Vergelijk dat met de instappers van nu.

• JohnF

Wat ik echt ebdoel is dat mijn werkgebied tussen de 10 en 85mm ligt. Dit is niet een aparte lens, maar is opgebouwd uit diverse lenzen waaronder de 10/2.8 de 50/1.8, de 85/1.8 en de 17-55/2.8. Daarnaast heb ik de 24-85/2.8-4. heel mooi objectief en betaalbaar (ronde de 500,-).

JohnF

• Tony D

Ik zou gaan voor de 16-85 mm VR lens.

Optisch beter dan de 18-105 en de 18-135

Bovendien heb je de 70-300 al, dus dit sluit prima op elkaar aan.

Tony D

www.photony.nl

• JeroenW

Ze twijfel tussen 2 lenzen die, 2e hands, voor onder de 150 euro te vinden zijn. Waarom ga jij dan iets aanraden wat alleen nieuw en voor veel meer geld te krijgen is?

• Tony D

JeroenW schreef:

>

> Ze twijfel tussen 2 lenzen die, 2e hands, voor onder de 150

> euro te vinden zijn. Waarom ga jij dan iets aanraden wat

> alleen nieuw en voor veel meer geld te krijgen is?

Ik zie nergens dat de OP om 2e hands lenzen vraagt.

En als je kijkt naar de 70-300 die ze al heeft, komt de 16-85 daar kwalitatief veel dichter bij dan di andere twee.

Tony D

www.photony.nl