Canon 50d of 5d

• JeroenW

Ik snap 't niet he. Hoe komt iemand die een 5D wil voorzien van een superzoom aan dat soort klussen

• Ad

Onwetend misschien?

Vandaar dat hij hier ook de vraag stelt denk ik.

• fotomark

Een 5D met een 24-105 of 24-70!!

• Joop

je vergeet nog de 70-200 f/2.8

• De Tobfotograaf

als je die extra lichtsop niet nodig hebt, zou ik voor de 70-200-4-IS-USM gaan en niet de 2.8

• Joop

op een 50d wel maar op de 5d echt niet.

Dan koop je een van de beste camera's van Canon en dan zet je daarop de beste lens voor die camera. En voor de xD serie camera's zijn dat de f/2.8 objectieven.

Ook al komt uit testen dat de f/4 is serie beter is qua scherpte en dergelijke.

Maar in werkelijkheid zijn beide gelijk aan elkaar. Het verschil is zo klein dat het te verwaarlozen is.

Maar je vergeet een ding het AF systeem dat op de xD en xxD serie speciaal is afgesteld op de f/2.8 objectieven. De snelheid en de accuratie van de camera is dan vele malen beter dan met een f/4 objectief.

Dit is voor een prof fotograaf vele malen belangrijker dan ietsje pietsje meer scherpte.

Op een xxxD camera is dit voordeel te verwaarlozen ondanks dat er wel speciale f2.8 sensoren opzitten.

• kompjoetervilozoov

Joop schreef:

>

> snelheid en de accuratie van de camera is dan vele malen

> beter dan met een f/4 objectief.

> Dit is voor een prof fotograaf vele malen belangrijker dan

> ietsje pietsje meer scherpte.

Hoeveel malen?

• Geeert

Hoi,

Al bedankt voor al die goede adviezen, klasse.

Nu ben ik alleen heel erg aan het twijfelen gegaan, bij een vakhandel ligt een gebruikte D5 zonder objectief maar nu ben ik getipt door een maat van mij en die weet er een van een paar maanden oud zegt hij met 2 objectiefen (wel een 28-70mm 3,5-4,5) helaas geen 2,8 dus, maar met de rekening en nog wat extra's. en daar moet ik 375,- meer voor geven als bij die vakhandelaar. Degene die hem te koop heeft heeft een D5 MKll gekocht. En nog een vraagje ik heb een Metz flitser, een ander voetje kopen zodat hij op de D5 past of verkopen en een flitser van canon kopen?

Moeilijk he, maar je kunt je gespaarde centjes maar een keer uitgeven dus zoek of “twijfel” ik liever wat langer.

Nogamaals bedankt!

• HarryS

In principe passen de Metz flitsers gewoon op de 5D. En Metz is een goed merk dus….

• Joop

Je wilt de top op camera gebied koop dan ook de spullen erbij die er bij horen. Dus een Canon 430 of 580 flitser.

Andere voetjes werkt niet met een filtser.

Welke camera je moet kopen, dat moet je zelf bepalen.

Ik neem aan dat je bij de vakhandel nog garantie krijgt.

En wat is het aantal sluiter kliks van beide?