Canon 50d of 5d

• Geeert

Hallo,

Ik ga binnenkort een andere camera kopen en nu kan ik kiezen tussen een nieuwe Canon 50D met een tamron 18-270mm VC of een tweedehandse met garantie en een lens die ik dan nog uit kan zoeken (ik denk iets van 18-250)

Wie kan mij wat adviezen geven?

• JeroenW

Ik zou met een grote boog om de superzooms heenlopen. Wat 50d vs 5d betreft, wat is je motivatie om voor de een of ander te gaan? En hoeveel heeft die 2e hands gelopen?

• De Tobfotograaf

bij deze types hoort wel goed glaswerk

• Ad

Wat doe je met de camera.

De 50D en de 5D zijn nogal verschillend.

Tevens past niet al het glaswerk op de 5D.

• JeroenW

Oh nee? Heeft Canon ook speciale crop lenzen? Wat is bij canon de aanduiding daarvoor?

• Joop

EF-s is de term alleen bruikbaar op de xxD en de xxxD behalve de 10D camera's

Maar 5D is een meer Prof camera waar je heel goede lenzen voor nodig hebt. Niet een of ander superzoom lensje.

Dat zelfde geld voor de 50D waar de sensor een zeer hoge resolutie heeft waarop je goede lenzen moet zetten. Omdat fouten van de lens direct zichtbaar is.

Ik denk dat bij jou veel meer de 40D zal passen.

• Ad

Helemaal mee eens Joop.

Jeroen,

Vooral bij de merkvreemde objectieven kan het bepekt worden in het aanbod.

• JeroenW

Zo leer ik nog 's wat over canon

• Geeert

Dat is een goeie, ik maak er wat reportages met, Bruiloft (maar een enkele op jaar basis) en op twee schooltjes wat portret foto's en uiteraard heeel veel van onze 4 koters. En dan wat medehardlopers tijdens een paar wedstrijden.

Ps van die zoomlens dat wist ik nog niet, beinvloeden die de kwaliteit op een slechte manier?

• Ad

Juist voor al dat portret en reportage werk is de 5D geweldig.

Een “superzoomer” is meestal niet geweldig.

Dan kun je beter zorgen voor twee objectieven.

1 om het portret werk en de koters mee te doen en 1 voor de sport.