Panasonic FZ 28

• Mo

Hoe kun je de foto resolutie het beste instellen?

Ik ga binnenkort naar Nieuw Zeeland en wil natuurlijk met zo mooi mogelijke foto's thuis komen.

Wie kan mij adviseren hierin?

• willem

Wat wil je er mee als je thuis bent , afdrukken en hoe groot , op de pc , cd,tje branden en kijken ?

• Mo

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik weinig foto's afdruk maar dat is wel de bedoeling om in de toekomst meer te gaan doen. Ik verwacht in principe 10x15.

Ja ik brand al mijn foto's op cd. Als extra back up zeg maar.

En we kijken de foto's veel op de computer.

En via het cd'tje ook op tv.

Kun je zo meer met mijn vraag?

• JeroenW

Ik zou gewoon de beste kwaliteit nemen. Pak wat extra kaartjes in. Kleiner maken van je platen kan altijd nog, groter niet.

• Mo

Ja dus?

Bij fotoresolutie krijg ik keuzes als 10M, 7M (Ez) tot en met 0,3M (EZ).

Sorry ben er gewoon nog niet zo in thuis.

Alle hulp is dus welkom

Bedankt iedereen

• JeroenW

Mo schreef:

>

> Ja dus?

Dus wat? Ik geef je gewoon advies.

> Bij fotoresolutie krijg ik keuzes als 10M, 7M (Ez) tot en met

> 0,3M (EZ).

Nou, wat denk je zelf? En wat zegt het boekje ervan

• Antony

Zo vaak ga je nou ook weer niet naar NZ, dus pak de handleiding, pak de camera en ga klooien, ga proberen.

En foto's sla je op in de hoogste resolutie, dus met 10MP. Geheugenkaartjes kosten geen @!#$ meer, dus je neemt er een stel mee. En alles vol? Dacht je dat ze die dingen in NZ niet verkopen?

• Mo

Bedankt voor alle hartelijke reacties.

• Antony

Heb zelf een Panasonic FZ-7 en ik heb er in 3 jaar vele duizenden foto's mee gemaakt naar volle tevredenheid.

• De Tobfotograaf

waarom de beste kwaliteit? Zelf bekijk ik mijn foto's op een flatscreen en foto's met mijn 450D, 960-IS (compact) en mijn Sony-Ericson 800k (3.2 MP) zien er dan nagenoeg gelijk in kwaliteit uit. Als je echter van een bepaalde foto verwacht een uitvergroting te maken, dan kies je gewoon voor de hoogste resolutie.