En de laatste loodjes..

• JeroenW

Ik zie geen sensor vuil. Er zit een knop bovenop de camera waar AF bij staat, daar kan je mee wisselen. Beeldinstellen kan ook. Waarom kijk je niet even in je handleiding?

Die 70-300 zal op 300 en wijd open niet super zijn maar stop 'm iets af en die lens kan echt goed werk neerzetten en licht heb je toch wel.

• Ad

Vertel Jeroen,

Wat valt jou op bij Canon.

• Tamar

Ik heb geen boekje :( Maar vooruit, morgen ga ik gewoon even langs de winkel voor wat dingetjes en vraag ik of ik 'm kan bestellen. (ik heb wel pdf, maar daar krijg ik persoonlijk echt schele hoofdoijn van)

• Ad

euhhh… Tamar, een pdf kun je printen?

• Tamar

ik geloof dat wel heel erg veel pagina's zijn om te printen :( Ben je vaak goedkoper uit met het hele boekje bestellen. Ik zal het eens even nakijken.

• JeroenW

Laat ik even voorop stellen dat ik weet dat canon een goed merk is wat goed spul maakt. Het is mijn systeem niet vanwege een aantal redenen maar dat terzijde.

Wat mij bij canon gebruikers opvalt is dat een groot gedeelte van de 350/400/450d gebruikers totaal de ballen snapt van witbalans. Vooral binnen en met flits laat men daar echt veel steken vallen.

CA en lensflare zie ik ook wat meer bij die groep. Dat snap ik echt niet goed want de kitlens waar veel 350/400/450d mee lopen is zo slecht nog niet en ook niet heel veel anders dan de nikon uitvoering.

• JeroenW

Dan ken jij camerafabrikanten nog niet, die draaien je rustig 20 euro uit. Woonde je in NL gooide ik zo een printout op de bus.

Als je 's in mijn nikon bibliotheek wilt neuzen, mail dan ff, jeroen punt wijnands at gmail punt com

• Ad

Dat komt Jeroen, omdat dat de zwakke kant is van Canon.

Regelmatig moet je de witbalans opnieuw instellen en op automaat is eigenlijk zo ongeveer de enige stand waarop hij redelijk gelijk blijft.

Zeker bij de “ amateur” body's is dat een punt.

Je hebt dus mijns inziens volledig gelijk dat je dit opvalt.

Dat het dus altijd aan de fotograaf ligt ben ik niet met je eens.

Zodra er voldoende licht is is het probleem weg.

Het vraagt dus aandacht.

• JeroenW

:-) Een van de dingen die ik inmiddels door heb aan mijn camera is wanneer ik op de automatische witbalans kan vertrouwen en wanneer ik beter vanaf een kaart kan instellen.