printer

• Ad

De ip 6700 D is een fotoprinter.

De cartriges zijn gescheiden tanks wat het printen veel goedkoper maakt.

De mp's hebben dat niet.

Een ip kost in de buurt van de 150 euro.

De kwaliteit is gemiddeld beter dan die van de goedkope afdrukcentrale en behoorlijk beter.

Persoonlijk zou ik in een printer die ik gebruik om foto's te printen dus niet gebruiken voor grote hoeveelheden gewone documenten.

Hoewel de ip 6700 in zwart printen van documenten behoorlijk snel is doe ik dat in een mp die ik ook nog heb staan. Gewoon papier laat erg veel stof in de printer achter dus daar ben ik voorzichtig mee.

Bij een fotoprinter is de papierinvoer en de manier waarop de lijnen worden opgebouwd heel belangrijk. Canon heeft dat de laatste jaren uitstekend voor elkaar.

Als het papier goed stabiel door de printer gaat wordt de kwaliteit beter.

Dat zie je de lijnen niet.

Volle levendige kleuren is wat ik nodig heb, en dat wordt geboden door de ip serie.

• Daantjuhxxx

Dus dat streperige zit em in de opbouw van de lijnen? Ik heb nu een printer van Dell onmdat ik die van t werk toevallig kreeg, maar die streept als een gek. Dat vind ik echt zonde van je foto's. Als ik bij de meeste nieuwere Canon printers ervan uit kan gaan dat er geen strepen zichtbaar zijn, dan denk ik dat ik idd voor een ip versie zal gaan. Heb zelf ook een Canon fototoestel dus heb er wel een lichte voorkeur voor, al vind ik HP qua printers ook niet verkeerd, zolang ze maar geen fototoestellen meer maken, die kunnen ze bij mij nooit meer kwijt.

• Ad

Alles op het zelfde merk is altijd nog het beste.

Die strepen ontstaan meestal door bolling in het papier.

Zoals ik zei is dat bij Canon nu echt goed.

De ip serie is echt goed, de MP voor documentjes kost maar weinig en is ook snel. Die heb ik er bij.

• Nikon Sjoerd

kleurecht met een consumenten printer? Vraag me dan ook af wat voor camera je hebt. Wellicht kan Tuf je ff bijpraten! :D

• efka

Beste Ad,

Goed lezen is kennelijk een kunst. Maar …. heb je niet in de gaten hoe zeldzaam onverdraagzaam je je gedraagt als iemand je Canon fundamentalisme niet ondersteunt? Je begint te kleineren en te denigreren. Als jij je zin niet krijgt, begin je direct dingen als bullshit en andere beschulidigingen op te schrijven. De zon mag kennelijk alleen in jouw tuin schijnen. Dat is het soort gedrag van fundamentalisten waar vele oorlogen door zijn veroorzaakt. Onverstandig dus….

En ach Canon is heus wel goed, maar dat zijn vele andere merken ook. Zelf werk ik - in elk geval tot mijn tevredenheid - met Epson, maar ik durf niet te beweren dat er niets beters is dan dat merk. Ik zie genoeg prints van andere merken die er ook heel goed uitzien.

Mij stoort het merk-fetisjisme. je weet wel van die mensen die beweren dat Opel de beste auto is, en iedereen met een ander merk zo ongeveer voor gek verklaren. Sommige mensen hebben dat ook met camera's en sommigen met Canon. Zelfs als Canon als een drol in een doosje zou verkopen, beweren ze nog dat het wel de mooiste drol op de wereld is. Maar droom lekker verder.

Voor Daan hoop ik dat hij een printer vindt die ongeacht het merk de printkwaliteit oplevert die hij zoekt.

• Ad

ochjeeeeeeee

Efka, kereltje toch.

Dat gaat dus nog steeds over die paardenfotografie?

Heb ik je pijn gedaan?

• Ad

Ik heb nu alles van canon Sjoerd.

En ja de kwaliteit is verbijsterend goed.

Maar je mag daar over verbaasd zijn.

Tuff weet heel veel over kleuren en technische zaken maar verliest wel eens uit het oog dat we niet allemaal drukker zijn.

• Daantjuhxxx

Nee we zijn niet allemaal experts, en hebben niet het allerbeste van het allerbeste en prof materiaal. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik van een “consumentenprintertje” geen kwaliteit mag verwachten? En kleurecht is een relatief begrip dat weet ik, maar ik heb genoeg printers gezien die met een grijze waas erover printen, of met strepen. En met kleurecht bedoel ik dat t er gewoon uitziet als een foto met heldere kleuren. En dat die kleuren dan toch wel weer wat af zullen wijken, ja daar kun je donder op zeggen. Maar ik ben toch niet zo'n prof dat mijn foto's al helemaal kloppen van kleur en kwaliteit, dus een perfecte foto printen dat gaat sowieso niet want mijn foto's zijn nog verre van perfect. :D Maar ik wil wel dat wat ik uit wil printen er dan zo goed mogelijk uit komt….Dat je prints daadwerkelijk kunt gebruiken. Ik laat ook wel eens wat afdrukken via Profotonet, maar ik wil sommige dingen ook zelf kunnen doen en in de hand hebben.

• Aad

Maar wie kan er nu vertellen wat een goede keus is,een laser of een inktjetprinter?

Want alles gaat over inktjetprinters.

Aad

• Ad

Voor foto's is een inkjet mooier en beter.

Je moet wel een hele dure laser kopen wil je in de buurt komen van een fatsoenlijke inkjet.

Tevens is bij de goede materialen de levensduur van een foto uit een inkjet beter.