tuf
We hebben het hier over normale mensen.
Mijn advies is om te gaan voor een fotoprinter van een A-merk (Canon, Epson of HP). Hoewel sommigen hier geloof ik op provisiebasis voor Canon posten, zijn deze merken redelijk gelijkwaardig aan elkaar. Met het blote oog zijn nauwelijks verschillen zichtbaar. Gebruik bij voorkeur wel originele inkten van het merk zelf. De goedkope inkten vertonen zichtbaar minder kwaliteit. Gebruik ook goed papier. Die kan van het merk zelf zijn, zelf ben ik enthousiast over Ilford papier en ook Moab levert prima papier. Ook je papierkeuze levert verschillen op die met het blote oog zijn te zien. Laat inderdaad die superaanbiedingen van kruideniers, inktstations en bouwmarkten links liggen.
Naar mijn gevoel heb je aan ieder A-merk een goede keuze. De keuze voor inkt en papier is veel beslissender
Dus Efka.
Als iemand vraagt “ WELKE printer? ” mag ik volgens jou niet het merk aanprijzen waar ik de beste ervaring mee heb? Dan moet je meteen zo'n opmerking maken?
Waarom zouden we dan nog de vraag stellen?
Iedereen weet weke merken de “top merken” zijn.
Met welk merk heb jij ervaring efka?
Of laat jij alles bij het kruidvat afdrukken?
Misschien laat je helemaal niets afdrukken?
En wil je alleen maar een zo algemeen mogelijk antwoord geven, simpelweg omdat je het niet weet.
tja iedereen weet idd wel wat de beter merken zijn, maar ook daar hebben mensen wel eens slechte ervaringen mee. En dan komt er ook nog eens de keuze van welk type erbij. Canon heeft ook een MP serie, die zie ik nu meer zo in de winkel als die IP serie, en ik vraag me af, wat is het verschil dan weer?
Een printer van een euro of 300 vind ik een beetje te gortig, ik dacht aan een max van ongeveer 150, mag iets meer of minder zijn hoor, maar duurder, nee dat geld leg ik liever op zij voor een nieuwe fototoestel, want dat vind ik nog belangrijker. Er zijn zoveel verschillende types, dat je door de bomen het bos niet meer ziet, maar ja dat is met de meeste producten zo. Ik vind het belangrijkste dat als ik geld uitgeef aan een printer, dat de foto's die die printer print ook goed en kleurecht moeten zijn en zonder strepen of iets dergelijks. Verder niet te traag, want ik print ook veel gewone documenten voor mijn werk.
Ik heb idd een hele tijd geleden een foto laten printen op die site van canon, maar ik weet niet meer welk type dat toen was, ik kan de foto niet meer vinden want t was erg lang geleden. dus misschien maar een nieuwe aanvragen. Ik weet wel dat ie er toen goed uitzag.
En ik zal idd originele inkt gebruiken en goed papier.
Eigenlijk zou t een stuk makkelijker zijn, als ze in de winkel gewoon even een voorbeeld foto afdrukken met de printer die je wil kopen. Dat zou een hoop onderzoek schelen haha….
zelf had ik een hp1115 die beviel wel, maar na een paar jaar moest die vervangen worden. ik besloot over te stappen op een canon mp800, helaas was de draadloze versie niet op dat moment in de winkel, maar ja er was haast bij. ook deze canon bevalt goed. wel moest ik de installatie van de hp undeleten, de drivers van canon en hp verdragen elkaar niet. de canon heb ik inmiddels al weer een paar jaar er werkt nog steeds naar tevredenheid. op een kleinigheid na, ik heb ooit eens een nieuwe cartidge weg moeten gooien omdat die niet werkte. maar dat was eenmalig. als nu weer een nieuwe printer koop is het om reden van mijn canon eos450d een canon maar anders had ik geen voorkeur. maar het blijft wel hp of canon.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?