Zo de kogel is door de kerk, eindelijk na veel zoeken heb ik mijn keuze gemaakt, na veel wikken en wegen tussen nikon, canon en sony, kom ik uiteindelijk toch uit op de canon. (nikon- en sonyfans ten spijt), pentax was me gewoon te duur.
ik heb de canon EOS 450D gekozen, vooral voor het aantal pixels, het gebruiksgemak, en live-view. tevens was er de mogelijkheid tot het installeren van progamma's op mijn mac, en dat is ook altijd gemakkelijk.
heb gekozen voor de standaard 18-55 kitlens en neem er een 55-200 tamron lens bij, voornamelijk dat deze net zo goed is als de kitlens, zo niet beter, maar vooral omdat deze ook 150 eurootjes goedkoper was. en dat vind ik toch wel een groot verschil.
tevens komt er een 4 gig kaartje bij, een lowepro slingshot 200 AW tas bij, 2 uv-lensjes voor de bescherming van mijn lens en ik denk dat ik er ook een polarized lens bij neem, maar daar ben ik nog niet zeker van(wij hebben hier nogal wat water in de buurt, en dan is voor de schittering zo'n lens wel prettig).
helaas had de fotozaak deze combi niet op voorraad, dus de hele handel zal besteld moeten worden. heb hem bij een relatief kleine fotozaak gekocht, vooral ook omdat de gene die me geholpen heeft, tot in den treure met engelengeduld mijn soms nogal stomme vragen heeft staan beantwoorden. ik persoonlijk vind dan ook dat als je een keuze maakt, je dan ook degene die tijd in je heeft staan investeren, je de deal moet gunnen.
heb uiteraard wel bij meerdere fotowinkels gekeken, en daar een gemiddelde prijs van genomen. die prijs heb ik neergelegd bij de fotozaak, en gezegd dat als hij akkoord met die prijs was, hij de handel mocht bestellen. en dit is gelukt.