Foto's uit Israel

• Tamar

meer contrast, zit dat in de nabewerking of kan je dat al tijdens het schieten doen? Zo ja; hoe?

Een probleem dat ik hier wel tegenkom is dat alles echt relatief kleurloos kan zijn door het harde zonlicht en het stof…zou dat het misschien zijn?

• Ad

Met een betere camera kun je eigenlijk alles al tijdens het schieten.

Maar daar moet je dan wel op letten en het overzicht hebben om dit van tevoren te zien.

In dit geval zou ik dus inderdaad iets meer contrast geven, en zeker ook iets meer verzadiging waardoor de kleuren iets beter uit komen.

Ga je nou niet in de schulden steken voor een camera. Koop dan een gebruikte.

• Tamar

Voor dit soort dingen heb ik een budget, en dan koop ik liever iets goeds. Ik ben begonnen met een Canon A80 en toen overgestapt op de Fuji om te kijken of het me wel beviel, zo een groot ding.

Ik wist toen al dat ik redelijk snel over zou gaan stappen op een camera met betere mogelijkheden.

Na een gesprek deze morgen met mijn vader (Nikon D70) ben ik er wel achter dat ik ook meer moet durven spelen in de A-stand met mijn brandpunt, voor betere scherpte. En misschien mijn foto's bewerken op de Mac Mini met het grotere beeldscherm ipv de laptop, dan zie ik het ook wat beter allemaal. (en dan even goed callibreren, dat scherm) Dan gaan we ondertussen stevig sparen en rondkijken, welke body en welke lenzen….rustig aan.

• JeroenW

Heel simpel eigenlijk.

Jouw versie:

Even een snufje contrast en verzadiging:

Net een klein zetje, vind ik.

• Tamar

Bedankt, dat kan ik inderaad in de nabewerking van Iphoto doen.