Welke spiegelreflexcamera voor beginner ??? HELP

• Nina

Allen : Bedankt voor jullie reactie, ik ben nu een stukje wijzer en ga denk ik wel voor een Canon. Echt onderbouwen waarom kan ik niet, dat komt denk ik door het zien van de fotos van mijn collega met haar startkit en de aanwijzingen van een aantal prikkers dat ik hiermee voorlopig echt meer dan prima uit de voeten kan.

Goed ook dat er iemand zei dat ik niet voor een occasion moet gaan daar ik als leek niet weet waar ik op moet letten, had ik even niet bij stilgestaan. Ik dacht juist, als ze die Canon EOS 400D of EOS 450D als occasion hebben, waarom dan niet een occasion. Maar ik begrijp dat de toestellen waar in interesse in heb redelijk nieuw zijn en vaak nog niet als occasion worden aangeboden.

Een leuke cursus staat uiteraard ook op mijn wishlist.

Mensen, bedankt voor jullie tips en aanwijzingen, en echt negatief vond ik jullie niet, ik kan wel tegen een stootje :-)

Groetjes, Nina

• Nina

Hoi Nancy, bedankt voor je reactie. Leuk dat je tevreden bent met de Canon 400, dat maakt voor mij de keuze weer wat makkelijker, hoewel er uiteraard ook negatieve ervaringen zullen zijn met de canon 400, maar goed, voor een beginner is ie goed bruikbaar begrijp ik inmiddels.

En wat die negativiteit betreft, daar prik ik wel doorheen. Ik snap jouw punt ook, maar gelukkig heb ik meer positieve en neutrale berichtjes op mijn onderwerp gelezen dan negatieve. Ik had overigens niet echt de zoekfunctie gebruikt alvorens ik mijn bericht plaatste, dat had ik natuurlijk wel even kunnen doen….

Iniedergeval, jij ook bedankt!

Groetjes, Nina

• kompjoetervilozoov

Er is weinig risico aan 2e hands hoor, veruit de meeste worden verkocht omdat men zonodig weer de nieuwste moet hebben…..

Denk ook eens aan een 30D, nu voor minder dan 400€ en meer camera dan 400D of 450D IMO.

Geen liveview, maar dat heeft op die camera's ook weinig nut.

• JeroenW

Als jij een goed gevoel hebt bij een 400d of 450, gewoon voor gaan. Het zijn goede camera's voor een aantrekkelijke prijs.

• kompjoetervilozoov

En voor een beginner is ook een 1000D al meer dan genoeg.

• Dennis V

Zo Ad, pilletje vergeten te slikken?

80% BS? Dacht het niet.

Body + kitlens en de doelen die Nina opgaf zijn niet met elkaar te combineren.

Daar mag rekening mee gehouden en dus gezegd worden.

De combinatie vasthouden gewoon doen i.v.m. grote handen, kleine handen.

Kleine knopjes of de wat grotere knoppen i.v.m. slanke of dikke vingers.

Het speelt allemaal mee om de camera goed te kunnen bedienen. Dus ben erg benieuwd

waar jij deze 100% BS van jou vandaan haalt.

Gr. Dennis

• Remco Jan

Ik ga me toch ook maar eens met een Canon en Nikon discussie bemoeien: in vrijwel iedere test lees je dat Nikon body's erg intuitief zijn en dat Nikon als enige echt degelijk aanvoelende kunststof body's kan maken.