Welke spiegelreflexcamera voor beginner ??? HELP

• Ad

De duurste Nikons wel ja.

Maar we hadden het hier over iemand die met een Startkit wil gaan beginnen.

• fotohans

Daar schiet Nina flink mee op, met dit soort geneuzel !

Hans

• efka

Een manier om van dat eeuwige gezeik van de Canons en Nikons af te zijn met hun waanidee dat ze het beste uit de wereld aanhangen is gewoonweg een Pentax, Olympus, Sigma of Sony te kopen.

Maar serieus: op een laboratorium testbank heeft elk merk zo zijn plussen en minnen. Voor het gewone huis- tuin- en keukenwerk zijn het allemaal verschillen die nauwelijk iets betekenen. Voor accessoires en lenzen heb je bij de grote merken Canon en Nikon een veel grotere tweedehandsmarkt. Het merk camera maakt echt niet het verschil tussen goede slechte foto's. Dat verschil maak je zelf! Een automatische stand, waar je als beginner veel aan hebt, zit op alle merken. Ik zou dus gewoon kiezen voor een leuke aanbieding voor een starterskit die de fotowinkel bij jou in de buurt heeft.

• Nina

Hallo prikkers,

wat fijn al die reacties. Ik was er inderdaad een beetje achter gekomen dat de camera's geen slechte foto's maken maar dat de fotograaf dat zelf doet middels onkunde. Ik als amateur-beginneling zal veel moeten oefenen om een leuk plaatje te kunnen schieten.

Een startkit heeft mijn voorkeur. Ook ben ik erachter dat een 18-55 lens niet zal voldoen aan het maken van fotos van skieers in de verte, dan moet je meer denken aan 28-200 lens, ofzoiets dergelijks….(ik probeer nog geen vakjargon te gaan gebruiken…) Zo ver ben ik echter nog laaaaaaaaang niet.

Heb inmiddels begrepen dat er ook een betrouwbare 2e hands markt is voor foto-camera's en accessoires. Is er iemand bekend met foto de Leeuw in Haarlem. Zij schijnen wel wat occasions te hebben.

Welke merken hebben nog meer een startkit ? Zijn de meeste startkitjes wel gebruiksvriendelijk ?

Groetjes, Nina

• JeroenW

De leeuw is een goede zaak, niet echt heel goedkoop maar best goed. Waarom ga je daar niet gewoon 's kijken wat ze hebben?

• Joop

Koop gewoon een Canon 450D met dubbel kit lens, dus 18-55 IS en de 55-250 IS en je hebt een zet waar je jaren mee vooruit kan. De tas krijg je dan er vaak “gratis” bij.

Leer eerst maar eens fotograferen met een dslr en koop daarna betere lenzen. En de 28-200 zijn superzooms die gewoon tegenvallen. Links laten liggen is het advies.

Tweede hands, als beginneling niet aan beginnen. Je weet niet waar je op moet letten.

• nancy

Beste nina. Mijn naam is nancy en ik ben sinds mei een trotse bezitter van een canon 400. Ook ik had hier een bericht geplaats welke camera ik het best als beginner kon kopen. Ik kreeg ook van die berichten waar ik helemaal niets mee kon.

Ik heb deze camera met dezelfde intentie als jou gekocht ( ook voor kinderen en actiebeelden ) Ik ben met deze camera als beginner erg blij.Eerst dacht ik "ik heb geen cursus nodig,ik kan dat zo wel. Ik doe er nu wel een curcus bij, en heb in die paar keer zoveel geleerd.

Ik weet echt wel dat er camera's zijn die beter zijn, meer kunnenenz enz, maar ik ben met deze camera als starter erg tevreden.

Ik wens je veel succes met je nieuwe aankoop.

Groetjes Nancy

Aan alle andere prikkers.

Ik vind hier sommige prikkers erg negatief.

Als je hier een hulpvraag plaats, van dingen die voor jullie erg logisch zijn, maar voor mij als prikker niet,, wordt je soms aangevallen met “Weet jij dat niet. Waarom heb jij een spiegelr. enz enz”.

Dat hier bijna iedereen meer verstand heeft van een spiegelreflex dat weet ik, daar kom ik hier voor!!!

• Ad

Helemaal mee eens Joop.

Ik hou me niet bezig met aanbiedingen en prijzen, maar als jouw voorstel betaalbaar is heb je een goed advies.

• Ad

Negatief?

Ik vond het nu nog wel meevallen.

Regelmatig vliegen we elkaar veel harder in de haren… :)

• Joop

Zo is het :-)

Wat is trouwens negatief en welke camera is beter dan een 450D.

Jij kunt met je 450D een zelfde foto maken als met een 1D. Alleen een 1D heeft betere ruiswaarden, is sneller in zijn verwerking van de foto's en laat zich veel meer instellen. Een Pro camera. Welke jij als beginner helemaal niet nodig hebt.

De ene zegt je moet Olympus kopen de ander Sony en weer een andere Pentax.

Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar ga gewoon voor een Canon of een Nikon.

Momenteel is Canon de beste met de Kitlenzen, waar voor jaren voldoende aan hebt. Voor 800 euro heb je een zeer goede beginners set waar je voor jaren mee vooruit kan. Gewoon de 450D aanschaffen en je krijgt nergens spijt van.

http://www.cameranu.nl/artikel/9768/Canon_EOS_450D_18-55_IS_55-250_IS.html

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1322993/canon_eos_450d___18-55_is___55-250_is.html